Genel Bilgi
Kod | CEN201 |
Ad | Object Oriented Programming |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZEKERİYA TÜFEKCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ZEKERİYA TÜFEKCİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Nesneye yönelik programlama kavramlarını C programlama dilini kullanarak öğretmek
Dersin İçeriği
Programlama Teknikleri, Nesneye Yönelik Programlamanın Temel Felsefesi, Nesneler ve Sınıflar, Nesneye Yönelik Programlama Kavramları, Sarmalama, Soyutlama, Gerçekleme, Arayüz, Kalıtım, Çokşekillik, Ekyükleme, Nesne Yapıcıları ve Yıkıcıları, Nesneye Yönelik Analiz ve Tasarım,
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Teach Yourself C++ Herbert Schildt
Notlar
C++ How to Program H. M. Deitel, P. J. Deitel
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nesneye yönelik programlama dillerinin temel kavramları olan kapsülleme, miras ve çok biçimliliği açıklayabilir |
ÖÇ02 | Veri kapsülleme, miras ve çok biçimliliği yazacağı bilgisayar programlarına uygulayabilir. |
ÖÇ03 | Nesneye yönelik bilgisayar programları tasarlayabilir |
ÖÇ04 | Fonksiyon ve operatörleri aşırı yükleyebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nesneye yönelik programlamaya giriş | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Sınıflara giriş | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Fonksiyonlara nesne aktarmak ve fonksiyonlardan nesne döndurmek | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Diziler, işaretçiler (pointers) ve referanslar | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Fonksiyonların aşırı yüklenmesi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Operatörlerin aşırı yüklenmesi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Miras (kalıtım) | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Girişler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Çıkışlar | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Sanal fonksiyonlar ve çokbiçimlilik | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Şablonlar ve hata denetimi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Çalışma anı tip tanıma | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Tip dönüştürme operatörleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Namespaceler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Dönüşüm Fonksiyonlarıı | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |