Genel Bilgi
Kod | CEN215 |
Ad | Data Structures Lab. |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SELMA AYŞE ÖZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi SERKAN KARTAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi SERKAN KARTAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgilerin bilgisayar belleğinde saklanması ve bu bilgilere ulaşılması için tasarlanmış temel veri yapılarının uygulanması
Dersin İçeriği
Veri kavramı ve veri tipleri, Listeler, bağlı listeler, kuyruk, yığın, ikili ağaç, sıkıştırma algoritmaları, sıralama algoritmaları, arama algoritmaları ve uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Temel C programlama bilgisi gerekmektedir.
Kaynaklar
WEISS M.A., DATA STRUCTURES ALGORITHM ANALYSIS IN C++, Addison Wesley, 1999.
Notlar
C ve C++ ile ilgili herhangi bir kaynak
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Veri yapısı tasarlama |
ÖÇ02 | Uygun veri yapısını seçme |
ÖÇ03 | Algoritmaları karşılaştırma |
ÖÇ04 | Veri soyutlama yeteneği |
ÖÇ05 | Daha etkin program yazma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel veri tipleri ve veri kavramı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
2 | Özyineleme kavramı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
3 | Araya ekleme, seçim, baloncuk sıralama algoritmaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
4 | Birleştirmeli, kümeleme, hızlı sıralama algoritmaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
5 | Ardışıl ve ikili arama algoritmaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
6 | Çırpı araması | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
7 | Tek yönlü bağlı listeler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çift yönlü bağlı listeler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
10 | Yığın veri yapısı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
11 | Kuyruk veri yapısı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
12 | İkili arama ağacı veri yapısı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
13 | Diğer ağaç yapıları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
14 | Veri sıkıştırma algoritmaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
15 | Çizge algoritmaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavlarına hazırlık | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |