Genel Bilgi
Kod | CEN263 |
Ad | Digital Design |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA ORAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ZEKERİYA TÜFEKCİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, bu sınıfa kayıt yaptıran öğrencilere, sayısal tasarımın temellerini, özellikle kombinasyonel ve senkron ardışık devrelerin tasarımı ve analizini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste, giriş düzeyinde sayısal devrelerin tasarımı ve analizi anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Digital Design M. Morris Mano, Prentice Hall
Notlar
1 Fundamentals of logic Design, Fourth Edition, Charles H. Roth., Jr, West publishing company 2 Digital Logic Circuit Analysis and Design, V.P. Nelson, H.T. Nagle, J.D. Irwin, Prentice Hall 3 Digital Systems Principles and Applications, Ronald Torci, Prentice Hall.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çeşitli sayı sistemlerindeki aritmetiği uygulayabilme |
ÖÇ02 | Boole Cebrinin, Mantık devre tasarımlarının sadeleştirilmesi amacıyla kullanabilme |
ÖÇ03 | Karnaugh haritalarını, Mantık devre tasarımlarının sadeleştirilmesi için kullanabilme |
ÖÇ04 | Bileşimli mantık devrelerini tasarlayabilme |
ÖÇ05 | En sade haliyle sonlu durum makinalarını tasarlayabilme |
ÖÇ06 | Senkron ardışıl sayaçları tasarlayabilme |
ÖÇ07 | Çoklayıcıları, kodlayıcıları basit mandalları ve iki durumluları kullanarak mantık devreleri tasarlayabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İkili Sistemler | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Boole Cebri, Temel Tanımlar | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Boole Fonksiyonları | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Boole Fonksiyonlarının Sadeleştirilmesi | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Ve Değil, Veya Değil Gerçeklemeleri | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Umursanmayan Durumlar | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Toplayıcı / Çıkarıcılar | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İkili toplayıcı çıkarıcılar | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kod Çözücü, Kodlayıcı, Veri seçiciler | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Flip Floplar | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yazmaçlar | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sayıcılar | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | RAM, Hata Düzeltme Kodları | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Durum Makinalarının Temelleri, Durum Makinası Gerçeklemeleri | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |