Genel Bilgi
Kod | CEN345 |
Ad | Algorithms |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATİH ABUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. FATİH ABUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencileri algoritma analizinin temel kavramları, metotları ve algoritmaların doğruluğu ve başarımı için kullanılan matematiksel araçları ile tanıştırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Algoritmik metotlar, Sıralama ve Arama Algoritmaları, Böl ve Yönet Algoritmaları, Algoritma Doğruluğu, Asimptotik Notasyonlar ve Fonksiyonlar, Kötü durum analizi, Orta durum analizi, En iyi durum analizi, Deterministik olmayan Algoritmalar
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
1. Anany Levitin, Introduction to the design and analysis of algorithms, 2nd ed., Pearson, 2007
Notlar
2. Introduction to Algorithms, T. H. Cormen, C. E. Leiserson, R. L. Rivest, and C. Stein, 2009/3rd Ed, Mit Press and McGraw-Hill
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Algoritmaların en kötü, orta ve en iyi durumlarını nasıl analiz edeceğini bilir. |
ÖÇ02 | Sıralama, arama ve böl ve yönet algoritmalarını bilir. |
ÖÇ03 | Omega, Oh ve Teta notasyonlarını bilir. |
ÖÇ04 | P-NP karmaşıklık sınıflarını tanır ve örnekler ile açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Analiz Kavramı, matematiksel altyapı | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Arama Algoritmaları | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sıralama Algoritmaları | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Böl ve Yönet Algoritmaları | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Algoritma Doğruluğu | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kötü durum analizi, Orta durum analizi, En iyi durum analizi (Bölüm 1) | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kötü durum analizi, Orta durum analizi, En iyi durum analizi (Bölüm 2) | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Omega Notasyonu | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Oh Notasyonu | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Teta Notasyonu | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Deterministik olmayan Algoritmalar (Bölüm 1) | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Deterministik olmayan Algoritmalar (Bölüm 2) | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | FİNAL | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |