Genel Bilgi
Kod | CEN346 |
Ad | Computer Networks Lab |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATİH ABUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Doç. Dr. FATİH ABUT (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayar ağlarının temel konsepti olan mimari ve algoritmaları ileri düzeyde anlamak ve uygulamak.
Dersin İçeriği
Bilgisayar ağları ve İnternet, İnternet nedi, paket anahtarlama ve devre anahtarlama, gecikme ve kayıp, protokol katmanları, uygulama katmanı, HTTP, FTP, SMTP, MIME, IMAP, DNS, iletim katmanı, basit tekilleyici UDP, güvenli transferin temelleri, TCP, TCP segment formatı, TCP tıkanıklık kontrolu, TCP akış kontrolü. Wireshark uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
Ön hazırlığa gerek yoktur.
Kaynaklar
Computer Networking: A Top-Down Approach by Kurose & Ross 7th edition, ISBN-10: 9780133594140
Notlar
Computer Networking: A Top-Down Approach by Kurose & Ross 7th edition, ISBN-10: 9780133594140
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ağ kurmak için gereken minimum cihaz ve yazılım ihtiyacını belirler. |
ÖÇ02 | Kurulmuş bir ağda ortaya çıkabilecek problemlerin kaynağını tespit etme becerisine sahip olur. |
ÖÇ03 | Çeşitli protokol bilgilerini kullanmayı öğrenir. |
ÖÇ04 | Ağ katmanı tasarım sorunları, yönlendirme algoritmaları, Tıkanıklık kontrol algoritmaları, İnternet iletişimi, internette ağ katmanı ile ilgili bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ağ ve Internet | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
2 | Paket ve devre anahtarlama | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
3 | Gecikme | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
4 | Ağ katmanları | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
5 | Uygulama Katmanı, HTTP protokolüne giriş. | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
6 | Kalıcı olan ve olmayan bağlantılar. HTTP mesaj formatları. | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
7 | FTP ve dosya transferi. FTP mesaj formatları. | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Elektronik Posta ve SMTP Protokolü. DNS protokolüne giriş. | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
10 | DNS çalışma prensipleri. | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
11 | Taşıma Katmanı | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
12 | UDP protokolü. | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
13 | TCP protokolüne giriş ve güvenli veri iletimi. | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
14 | TCP tıkanıklık kontrolü. | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
15 | Örnek problemler | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |