Genel Bilgi
Kod | CEN405 |
Ad | Introduction to Robotics |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN ÇOBAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Robot kollarının düz ve ters kinematik problemlerini çözebilme.
Dersin İçeriği
Genel kavramlar. Dönüşümler. İleri kinematik. Ters kinematik. Jakobiyen. Yörünge planlaması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Introduction to Robotics Mechanics and Control 3ed., Craig J
Notlar
Introduction to Robotics Mechanics and Control 3ed., Craig J
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Robot kollarının düz kinematik problemlerini çözebilme. |
ÖÇ02 | Robot kollarının ters kinematik problemlerini çözebilme. |
ÖÇ03 | Jakobiyen bulabilme. |
ÖÇ04 | Matematiksel Dönüşümler |
ÖÇ05 | İleri robotik kinematik |
ÖÇ06 | Robotik Yörünge planlaması |
ÖÇ07 | Genel robotik kavramları |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel Kavramlar | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Genel kavramlar | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Matematiksel Dönüşümler | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Matris Dönüşümler | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Uzay Dönüşümler | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Eksen Dönüşümler | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Kinematik | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İleri kinematik | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Kol kinematik | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Ters kinematik | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | hız Jakobiyen | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | kuvvet Jakobiyen | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | statik hız Jakobiyen | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Yörünge planlaması | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |