Genel Bilgi
Kod | CEN443 |
Ad | Graduation Thesis |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN ÇOBAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Barış ATA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler eğitimi süresince öğrendiği bilgilerikullanarak bağımsız bir uygulama projesiyapar, raporlar ve sunar
Dersin İçeriği
Öğrenciler eğitimi süresince öğrendiği bilgilerikullanarak bağımsız bir uygulama projesiyapar, raporlar ve sunar
Dersin Ön Koşulu
Son sınıf öğrencisi
Kaynaklar
Proje konusuna göre kaynak belirlenmektedir.
Notlar
Proje konusuna göre kaynak belirlenmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrencikendi başına proje yapma becerisinikazanır. |
ÖÇ02 | Öğrenci bir mühendislik probleminiçözmekiçin teorik bilgiyi nasıl uygulayacağını öğrenir. |
ÖÇ03 | Öğrenci bir mühendislik problemine problem çözme adımlarını uygulamayı öğrenir. |
ÖÇ04 | Öğrenci bir mühendislik probleminin çözümü olarakkullanılabilecek bir sistem geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje konusunun belirlenmesi | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Önerilen konunun tanımınıyazma | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür taraması | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Seçilen problemin çözümü için mevcut yöntemleri analiz etme | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Problem çözüm yönteminin tasarımı | Problemleri Analiz Etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Problem çözüm yönteminin analizi (Bölüm 1) | Problemleri Analiz Etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Problem çözüm yönteminin analizi (Bölüm 2) | Problemleri Analiz Etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | En uygun problem çözüm yöntemini belirlemeye başlama | Problemleri Analiz Etme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | En uygun problem çözüm yöntemini belirleme | Problemleri Analiz Etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Belirlenen yöntemin kodlamasına başlangıç | Bilgisayarda Kodlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Belirlenen yöntemin kodlamasını tamamlama | Bilgisayarda Kodlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Kodların doğruluk testi | Test etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Kodlardaki hataların düzeltilmesi | Doğrulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Deneysel sonuçların elde edilmesi | Deneysel tasarım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Projenin sunumu | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 5 | 75 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |