CEN443 Graduation Thesis

6 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CEN443
Ad Graduation Thesis
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. UMUT ORHAN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Barış ATA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciler eğitimi süresince öğrendiği bilgilerikullanarak bağımsız bir uygulama projesiyapar, raporlar ve sunar

Dersin İçeriği

Öğrenciler eğitimi süresince öğrendiği bilgilerikullanarak bağımsız bir uygulama projesiyapar, raporlar ve sunar

Dersin Ön Koşulu

Son sınıf öğrencisi

Kaynaklar

Proje konusuna göre kaynak belirlenmektedir.

Notlar

Proje konusuna göre kaynak belirlenmektedir.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrencikendi başına proje yapma becerisinikazanır.
ÖÇ02 Öğrenci bir mühendislik probleminiçözmekiçin teorik bilgiyi nasıl uygulayacağını öğrenir.
ÖÇ03 Öğrenci bir mühendislik problemine problem çözme adımlarını uygulamayı öğrenir.
ÖÇ04 Öğrenci bir mühendislik probleminin çözümü olarakkullanılabilecek bir sistem geliştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Proje konusunun belirlenmesi Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Önerilen konunun tanımınıyazma Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Literatür taraması Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Seçilen problemin çözümü için mevcut yöntemleri analiz etme Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Problem çözüm yönteminin tasarımı Problemleri Analiz Etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Problem çözüm yönteminin analizi (Bölüm 1) Problemleri Analiz Etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Problem çözüm yönteminin analizi (Bölüm 2) Problemleri Analiz Etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 En uygun problem çözüm yöntemini belirlemeye başlama Problemleri Analiz Etme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 En uygun problem çözüm yöntemini belirleme Problemleri Analiz Etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Belirlenen yöntemin kodlamasına başlangıç Bilgisayarda Kodlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Belirlenen yöntemin kodlamasını tamamlama Bilgisayarda Kodlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Kodların doğruluk testi Test etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Kodlardaki hataların düzeltilmesi Doğrulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Deneysel sonuçların elde edilmesi Deneysel tasarım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Projenin sunumu Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 5 75
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.11.2024 04:09