Genel Bilgi
Kod | CEN445 |
Ad | Introduction to Data Visualization |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Elif Emel FIRAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Elif Emel FIRAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere veri görselleştirme sistemlerinin tasarımı ve analizindeki temel problemler, kavramlar ve yaklaşımları tanıtmak.
Dersin İçeriği
Öğrencileri, veri modelleme, veri özniteliklerini grafik özniteliklere eşleme, algısal sorunlar, mevcut görselleştirme teknikleri ve araçları ve belirli veriler, görevler ve kullanıcı türleri için görselleştirmelerin etkinliğini değerlendirme dahil olmak üzere görselleştirme ardışık düzeninin aşamalarına alıştırmak.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Wilke, C.O., 2019. Fundamentals of data visualization: a primer on making informative and compelling figures. O'Reilly Media.
Notlar
Chen, Chun-houh, Wolfgang Karl Härdle, and Antony Unwin, eds. Handbook of data visualization. Springer Science & Business Media, 2007. Chen, Chun-houh, Wolfgang Karl Härdle, and Antony Unwin, eds. Handbook of data visualization. Springer Science & Business Media, 2007.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Verilerin temellerini ve özelliklerini anlar. |
ÖÇ02 | Çeşitli mevcut görselleştirme sistemlerini ve araç setlerini bilir. |
ÖÇ03 | İyi görselleştirmenin bileşenleri için tasarım hususlarını bilir. |
ÖÇ04 | Görsel tasarımlar oluşturarak verilerdeki trendi tespit eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Verinin temelleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | İnsan Algısı ve Bilgi İşleme | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Görselleştirmenin temelleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Mekansal veriler için görselleştirme teknikleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Coğrafi veriler için görselleştirme teknikleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Zaman odaklı veriler için görselleştirme teknikleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Çok değişkenli veriler için görselleştirme teknikleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara sınavlar | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Ağaçlar, grafikler ve ağlar için görselleştirme teknikleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Etkileşim Kavramları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Etkileşim teknikleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Etkili görselleştirmeler tasarlama | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Etkili görselleştirmeler tasarlamaya devam | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Makale sunumları | Makale taraması, sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Soru-Cevap |
15 | Proje sunumları | Proje hazırlama, sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl sonu sınavına hazırlık | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,32 | ||
AKTS | 6 AKTS |