Genel Bilgi
Kod | CEN447 |
Ad | Wireless and Mobile Networks |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATİH ABUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. FATİH ABUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenciler kablosuz bir sistemin temel işleyişini ve tasarımını öğreneceklerdir. Öğrenciler ileri matematik, temel bilimler ve bilgisayar mühendisliği bilgilerini modern ve gelişmiş kablosuz ağların performans sorunlarını anlamak ve değerlendirmek için uygulayacaklardır.
Dersin İçeriği
Kablosuz ve mobil ağlar. Kablosuz sensör ağları ve kablosuz gömülü sistemler için telekomünikasyon mimarilerini ve protokolleri; Wi-Fi ve kablosuz yerel alan ağları; mobil özel ağlar; yeni nesil hücresel sistemler ve uydu ağları. (3 kredi saati)
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
K. Pahlavan and P. Krishnamurthy, Principles of Wireless Access and Localization, 2013, Wiley & Sons, 978-0470697085
Notlar
K. Pahlavan and P. Krishnamurthy, Principles of Wireless Access and Localization, 2013, Wiley & Sons, 978-0470697085
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sistem bileşenleri oluşturmak, sistem performansını test etmek için ağ analiz yazılımı kullanmak veya bir sistemin simülasyonunu oluşturmak gibi uygulamalı deneyler tasarlamak ve yürütmek |
ÖÇ02 | Performans ölçümleriyle sistemleri değerlendirmek için matematik ve mühendisliği uygulama |
ÖÇ03 | Bilgisayar iletişim problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
ÖÇ04 | Mühendislik uygulamalarında bilgisayar iletişimini uygulamak için gerekli teknikleri, becerileri ve modern mühendislik araçlarını geliştirebilme ve kullanabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Bakış/Katmanlı Ağlar | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Sinyal Yayılımı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Sinyal Yayılımı (devam) | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Hücresel Sistem Evrimi ve Modülasyon Teknikleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Hücresel Sistem Evrimi ve Çoğullama Teknikleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Hücresel Sistem Tasarımı ve Ağ Planlaması | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
7 | Yeni Nesil WiFi Sistemleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Wi-Fi'den WPAN'a Fiziksel Katman Alternatifleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | WiFi'den WPAN Orta ve Çoklu Erişim Protokollerine | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | IEEE 802.11 Standards | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | WiFi to WPAN Ad Hoc Ağları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Nesnelerin Interneti | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Bluetooth Architecture | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Öğrenci Sunumları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |