Genel Bilgi
Kod | OMZ205 |
Ad | Bilgisayar Destekli Tasarım I (Catia) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ERDİ TOSUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ERDİ TOSUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayarda 3 boyutlu tasarım programı yardımıyla imalat yöntemlerine uygun taşıt parça ve parçalardan oluşan tasarım yapabilme, montaj edebilme becerisini kazandırmak
Dersin İçeriği
Giriş, Part dizayn ana menüsü, Komutların kullanımı Ön çizim alanı: nesneler, ön çizime giriş İki boyutlu geometrik şekiller, Sketcher Workbench Sketch analizi, uygulamalar Katı model çizimi, Part Design Workbench Katı model analizi, uygulamalar Katı model analizi, uygulamalar Parça tasarlama ve tasarımda değişiklik yapabilme Parça tasarlama ve tasarımda değişiklik yapabilme Arasınav Montaj tasarımı: montaj çizimleri, assembly workbench Montaj analizi, uygulamalar Teknik resim çizimi, drafting workbench Teknik resim çizimi, uygulamalar
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Yüksel Pınar, Bekir Küçükşahin ve Doğan Öztürk, Catia V5 Uygulamaları, Değişim Yayınevi, 587s, 2010.
Notlar
Derse yönelik sunumlar ve dersin sorumlu öğretim elemanının notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İki boyutlu çizimi tasarlar. |
ÖÇ02 | Cisimlerin 3 boyutta teknik resimlerini çıkarma yeteneği kazanır. |
ÖÇ03 | Parçaları bilgisayar ortamında 3 boyuta dönüştürür. |
ÖÇ04 | 2D geometriler, 3D geometrilere çevirebilme yeteneği kazanır. |
ÖÇ05 | Otomobil parçalarını tasarlama ve montaj edebilme yeteneği kazanır. |
ÖÇ06 | Farklı birleştirme metotları ile parçaları birleştirir. |
ÖÇ07 | Montajlı parçaları program üzerinde hareket ettirebilme ve sınırlandırabilme yeteneği kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Otomotiv mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgiyi ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv mühendisliği alanındaki uygulamalarda karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar ve bilimsel yöntemlerle çözer. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv mühendisliği alanında, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayan karmaşık bir sistem, süreç, cihaz veya ürünü tasarlar ve bu süreçte modern tasarım yöntemlerini etkin bir şekilde uygular. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma amacıyla bilişim teknolojilerinden yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Otomotiv Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda bireysel ve ekip üyesi olarak etkin biçimde sorumluluk alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Otomotiv mühendisliği ile ilgili mevzuata hakim olma ve mesleki etik sorumluluk bilincini kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olma ve otomotiv mühendisliği alanında kendini sürekli geliştirerek yeniler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Otomotiv mühendisliği alanı ile ilgili Türkçe/İngilizce sözlü ve yazılı şekilde iletişim kurabilme, rapor yazabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Proje tasarlama ve yönetme bilgilerini kullanarak, otomotiv mühendisliği uygulamalarına ilişkin yeni fikirler geliştirme ve gerçekleştirilmesi yönünde girişimde bulunur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın otomotiv mühendisliği alanına yansıyan sorunları ve çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | CATIA'ya giriş | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sketcher workbench | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Sketcher workbench: amaçlar, sketcher geometrik profiller, sketcher operasyonları | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Sketcher operasyonları | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Sketcher workbench ve sketcher operasyonları, örnekler | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Part Design Workbench | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Part Design Workbench: Amaçlar, referans elemenlar, geometri-tabanlı uygulamalar | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Model organizasyon: ürün ağacı temelleri, body tipleri, uygulamalar | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Assembly workbench | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Assembly workbench: Amaçlar, Menüler, sınırlandırmalar | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Assembly workbench ve sınırlandırmalar | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Drafting workbench | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Drafting workbench: Amaçlar, Menüler, sınırlandırmalar, Uygulamalar | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Uygulamalar | İlgili bölümü ders kitabından inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 11 | 11 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |