Genel Bilgi
Kod | CEN414 |
Ad | Java Programming |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HAVVA ESİN ÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Programlama temel kavramlarını ve Java dilini kullanarak nesne yönelimli programlama tekniklerini öğrenmek, Grafik arayüzü (GUI) kullanarak uygulamalar geliştirmek
Dersin İçeriği
Java ile nesne yönelimli programlama, hata ayıklama, soyut sınıflar, arayüzler, grafik nesneleri ve uygulamaları ile dosya uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
CEN 419 Introduction to Java Programming
Kaynaklar
Introduction to Java Programming, Daniel Liang, 10th edition
Notlar
Y. Daniel Liang, Introduction to Java Programming and Data Structures, Comprehensive Version 11th Edition, Pearson, 2017
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Java kullanarak karmaşık bir problemi çözmek için kod yazar |
ÖÇ02 | Java programlama dilinin nesne-odaklı yapılarını (sınıf, soyut sınıf, arayüz vb.) kavrar |
ÖÇ03 | Java sınıflarını bir problemde uygular |
ÖÇ04 | Java programlama dilinde yazılmış karmaşık bir koddaki hataları ayıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nesne yönelimli programlama | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Nesne Odaklı Düşünme | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hata Ayıklama | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Metin Dosyası İşlemleri | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Soyut Sınıflar | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Arayüzler | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Arasınav Tekrarı | Ders notlarını tekrarlamak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | JavaFX Temelleri | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Olay Odaklı Programlama | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Animasyonlar | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | JavaFX Kullanıcı Arayüzü Kontroleri | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Multimedya | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Giriş/Çıkış İşlemleri | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Final Sınavı Tekrarı | Ders notlarını tekrarlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları - 1.Hafta | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları - 2.Hafta | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,48 | ||
AKTS | 6 AKTS |