CEN442 Signal Processing for Computer Engineers

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CEN442
Ad Signal Processing for Computer Engineers
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. RAMAZAN ÇOBAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Sinyal işleme yöntemlerinin bilgisayar mühendisliği uygulamalarında kullanımının anlaşılması

Dersin İçeriği

Dijital sinyal kavramı ve dijital sinyal işleme yöntemleri, kesikli ve sürekli sinyaller ve sistemler, zaman alanı sinyaller, Fourier serileri, Z transform, dijital sinyallerin örneklenmesi, çok boyutlu dijital sinyallerin işlenmesi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Signals and Systems - Oppenheim & Wilsky

Notlar

Signals and Systems - Oppenheim & Wilsky


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kesikli ve sürekli sinyal kavramlarının kavranması
ÖÇ02 Sinyal işleme yöntemlerinin öğrenmesi
ÖÇ03 Sinyal işleme yöntemlerinin bilgisayar mühendisliği problemlerine nasıl uygulanacağının kavranması
ÖÇ04 Rastgele girdileri olan LTI sistemlerini analiz etme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kesikli Sinyaller İlgili ünitenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sürekli Sinyaller İlgili ünitenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Konvolüsyon ve Fourier transform İlgili ünitenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Spektrum Gösterimi İlgili ünitenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Dijital Filtre tasarımı İlgili ünitenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Örnekleme Teorisi İlgili ünitenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Yeniden yapılandırma İlgili ünitenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Ders notlarının tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Filtreleme Yöntemleri İlgili ünitenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Çoklu oran dijital sinyal işleme yöntemleri İlgili ünitenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Z transform gösterimi İlgili ünitenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Sinyal işleme algoritmaları İlgili ünitenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Benzetim
13 Çok boyutlu dijital sinyal işleme İlgili ünitenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Ses sinyalleri üzerinde örnek uygulamalar İlgili ünitenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Görüntü üzerinde örnek uıygulamalar İlgili ünitenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2024 09:03