Genel Bilgi
Kod | CEN456 |
Ad | Introduction to Internet of Things |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET FATİH AKAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çok yeni bir teknoloji olan nesnelerin interneti konusunda protokolleri, donanım çeşitlerini, bulut bilişim yapısını kavramak ve gelecekteki teknolojiler hakkında fikir sahibi olmak
Dersin İçeriği
Nesnelerin interneti kavramı ve protokolleri, nesnelerin interneti sistem mimarisi, donanımları, gömülü programlama, güvenli işlemler, bulut entegrasyonu, veri analizi
Dersin Ön Koşulu
Ön hazırlığa gerek yoktur.
Kaynaklar
S. Misra, A. Mukherjee, and A. Roy, 2020. Introduction to IoT. Cambridge University Press.
Notlar
S. Misra, A. Mukherjee, and A. Roy, 2020. Introduction to IoT. Cambridge University Press.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nesnelerin interneti kavramını anlamak |
ÖÇ02 | Nesnelerin interneti programlama yöntemlerini ve donanımlarını kavramak |
ÖÇ03 | Nesnelerin interneti tabanlı bir sistem geliştirebilmek |
ÖÇ04 | Bulut bilişimi kavramak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nesnelerin interneti nedir | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Nesnelerin interneti uygulamalarında kullanılan mimariler (Bulut, Sis ve Kenar) | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Mikrokontrolcüler, güç ve enerji hesaplamaları, sensör çeşitleri | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Durum çalışması - 1 | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Cihazların programlanması (Over - the - air programlama) | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Optimizasyon yöntemleri | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Uygulama spesifik bütünleşik devreler | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kablosuz bağlantılar, bluetooth, zigbee | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Düşük güç geniş alan ağları | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Nesnelerin internetinde adresleme yöntemleri | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | E2E ağları | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Nesnelerin internetinde güvenlik ve gizlilik | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bulut bilişim | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Durum çalışması - 2 | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları - 1 | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları - 2 | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |