Genel Bilgi
Kod | CEN456 |
Ad | Introduction to Internet of Things |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET FATİH AKAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çok yeni bir teknoloji olan nesnelerin interneti konusunda protokolleri, donanım çeşitlerini, bulut bilişim yapısını kavramak ve gelecekteki teknolojiler hakkında fikir sahibi olmak
Dersin İçeriği
Nesnelerin interneti kavramı ve protokolleri, nesnelerin interneti sistem mimarisi, donanımları, gömülü programlama, güvenli işlemler, bulut entegrasyonu, veri analizi
Dersin Ön Koşulu
Ön hazırlığa gerek yoktur.
Kaynaklar
S. Misra, A. Mukherjee, and A. Roy, 2020. Introduction to IoT. Cambridge University Press.
Notlar
S. Misra, A. Mukherjee, and A. Roy, 2020. Introduction to IoT. Cambridge University Press.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nesnelerin interneti kavramını anlamak |
ÖÇ02 | Nesnelerin interneti programlama yöntemlerini ve donanımlarını kavramak |
ÖÇ03 | Nesnelerin interneti tabanlı bir sistem geliştirebilmek |
ÖÇ04 | Bulut bilişimi kavramak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nesnelerin interneti nedir | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Nesnelerin interneti uygulamalarında kullanılan mimariler (Bulut, Sis ve Kenar) | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Mikrokontrolcüler, güç ve enerji hesaplamaları, sensör çeşitleri | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Durum çalışması - 1 | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Cihazların programlanması (Over - the - air programlama) | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Optimizasyon yöntemleri | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Uygulama spesifik bütünleşik devreler | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kablosuz bağlantılar, bluetooth, zigbee | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Düşük güç geniş alan ağları | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Nesnelerin internetinde adresleme yöntemleri | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | E2E ağları | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Nesnelerin internetinde güvenlik ve gizlilik | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bulut bilişim | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Durum çalışması - 2 | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları - 1 | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları - 2 | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |