CEN466 Graduation Thesis

6 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CEN466
Ad Graduation Thesis
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Bitirme
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. UMUT ORHAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. UMUT ORHAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenilen Bilgisayar Mühendisliği derslerini kullanarak bağımsız bir proje yapmak.

Dersin İçeriği

Öğrenciler eğitimi süresince öğrendiği bilgileri kullanarak bağımsız bir uygulama projesi yapar, raporlar ve sunar.

Dersin Ön Koşulu

Son sınıf öğrencisi olmak

Kaynaklar

Bitirme ödevi yazım ilkeleri

Notlar

Bitirme ödevi yazım ilkeleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci kendi başına proje yapma becerisini kazanır.
ÖÇ02 Öğrenci bir mühendislik problemini çözmek için teorik bilgiyi uygular.
ÖÇ03 Öğrenci bir mühendislik problemine problem çözme adımlarını uygular.
ÖÇ04 Öğrenci bir mühendislik probleminin çözümü olarak kullanılabilecek bir sistem geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Proje konusunun belirlenmesi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
2 Önerilen konunun tanımını yazma Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
3 Literatür taraması Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
4 Literatür özeti yazma Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
5 Seçilen problemin çözümü için mevcut yöntemleri analiz etme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
6 Problem çözüm yönteminin tasarımı Tasarım Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
7 Problem çözüm yönteminin analizi Analiz Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
8 Tasarım adımlarını gözden geçirme Tasarım ve analizin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 En uygun problem çözüm yöntemini belirleme Analiz Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
10 Belirlenen yöntemin kodlamasına başlangıç Kodlama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 Berlenen yöntemin kodlamasını tamamlama Kodlama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
12 Kodların doğruluk testi Test etme Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 Kodlardaki hataların düzeltilmesi Doğrulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 Deneysel sonuçların elde edilmesi Deneysel tasarım Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Projenin sunumu Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Proje raporunun yazımı Rapor yazma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor yazma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.11.2024 04:10