Genel Bilgi
Kod | CEN466 |
Ad | Graduation Thesis |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Bitirme |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. UMUT ORHAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenilen Bilgisayar Mühendisliği derslerini kullanarak bağımsız bir proje yapmak.
Dersin İçeriği
Öğrenciler eğitimi süresince öğrendiği bilgileri kullanarak bağımsız bir uygulama projesi yapar, raporlar ve sunar.
Dersin Ön Koşulu
Son sınıf öğrencisi olmak
Kaynaklar
Bitirme ödevi yazım ilkeleri
Notlar
Bitirme ödevi yazım ilkeleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci kendi başına proje yapma becerisini kazanır. |
ÖÇ02 | Öğrenci bir mühendislik problemini çözmek için teorik bilgiyi uygular. |
ÖÇ03 | Öğrenci bir mühendislik problemine problem çözme adımlarını uygular. |
ÖÇ04 | Öğrenci bir mühendislik probleminin çözümü olarak kullanılabilecek bir sistem geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje konusunun belirlenmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
2 | Önerilen konunun tanımını yazma | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | Literatür taraması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Literatür özeti yazma | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Seçilen problemin çözümü için mevcut yöntemleri analiz etme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Problem çözüm yönteminin tasarımı | Tasarım | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Problem çözüm yönteminin analizi | Analiz | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Tasarım adımlarını gözden geçirme | Tasarım ve analizin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | En uygun problem çözüm yöntemini belirleme | Analiz | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Belirlenen yöntemin kodlamasına başlangıç | Kodlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Berlenen yöntemin kodlamasını tamamlama | Kodlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Kodların doğruluk testi | Test etme | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Kodlardaki hataların düzeltilmesi | Doğrulama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Deneysel sonuçların elde edilmesi | Deneysel tasarım | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Projenin sunumu | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Proje raporunun yazımı | Rapor yazma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor yazma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |