AS327 İngilizce Okuma Becerileri

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AS327
Ad İngilizce Okuma Becerileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. GÜLDEN TÜM
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi FİGEN YILMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

öğrencilerin Avrupa birliği Yabancı dil B2 düzeyindeki İngilizce metinleri okuyup anlayabilir ve yorumlayabilir hale getirmek bunun yanısıra düşünme ve yazma becerilerinin gelişmesine katkı sağlamak

Dersin İçeriği

Çeşitli İngilizce metinlerin okunarak anlaşılması, yeni sözcük ve kavramların öğrenilmesi, fikir yürütülüp tartışılması, öğrencinin kendi deneyimleriyle sentezleyerek metinlere eleştirel açıdan yaklaşılması,

Dersin Ön Koşulu

Öğrencilerin A2 Düzeyi ve üzerinde olmaları ön koşuldur.

Kaynaklar

Dersi veren öğretim elemanı tarafından hazırlanan materyaller ve öğrenci düzeyine uygun internet kaynakları

Notlar

Cambridge English for the Media


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Metinlerdeki yeni kelimeleri bağlamı içerisinde kavrar ve öğrenir.
ÖÇ02 B2 (ABirliği CFR) düzeydeki metinleri okuyup anlar.
ÖÇ03 Okuduğu metinler üzerinde fikir yürütüp tartışabilir.
ÖÇ04 Metinde karşılaştığı yeni kavramları kullanma becerisi sergiler
ÖÇ05 Kendi deneyimleriyle sentezleyerek metinlere eleştirel açıdan yaklaşabilir
ÖÇ06 Okumuş olduğu metinlerden yola çıkarak kendi fikir ve yorumlarını da ekleyerek yazılı metinlerini geliştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği, amaçları ve materyalleri ile bilgi verilir CÜBIS üzerinden Ders akış planının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Yabancı dilde etkin okuma tekniklerinin tanıtılması web taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
3 Okuma parçasındaki ana düşünceler ve destekleyici fikirleri ayırt etme gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Yeni kelimeleri ve deyimlerin İnglizce söz dağarcığına katılması gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
5 otobiyografi biyografide önemli bilgiyi bulma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
6 Haber metinleri okuma ve yazma ödevi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 teknik metinler tarama ve bulma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav öğrenilenlerin tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 film seneryosu okuma ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
10 seneryo metni gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 politik söylev dering anlamı sezme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
12 politik görüş bildirme gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
13 tiyatro metinleri karşılıklı konuşma metinleri hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
14 Bilimsel yazılar derin okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
15 Bilimsel Makale metinlerin analizini yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları kaynakları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 sınav üzerine dönüt verme gerekli değil Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2024 11:16