Genel Bilgi
Kod | AS335 |
Ad | Sanat ve İletişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. FIRAT BERKSUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. FIRAT BERKSUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sanat ve İletişim dersi 3. Sınıf öğrencilerinin sanat ile ilgili temel kavramları ve tartışmaları öğrenmesini, sanat ve iletişim ilişkisi hakkında bilgi ve fikir sahibi olabilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği sanata ilişkin temel kavramlar, estetik ve sanat felsefesinin tarihi gelişimi ile önde gelen düşünürlerin yaklaşımları, yazılı ve görsel sanatlar ile iletişim ilişkisi üzerine teorik bilginin anlatılması ile öğrencilerin bu teorik bilgiyi hayata geçirmeleri için yapacakları bir projeden oluşmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Arnheim, R. (2007). Görsel Düşünme (1. Basım), Öğdül, R. (çev.) İstanbul: Metis Yayınları. Benjamin, W. (2011). Fotoğrafın Kısa Tarihi – Teknik Araçlarla Yeniden-Üretim (Çoğaltma) Çağında Sanat Eseri. Akınhay, O. (çev.) İstanbul: Agora Kitaplığı. Freeland, C. (2001). Sanat Kuramı (1. Basım), Demir, F. (çev.) Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. Foucault, M. (2018). Manet, Velazquez ve Estetik Modernizm, Kılıç, S. (çev.) İstanbul: İletişim Yayınları. Gay, P. (2017). Modernizm: Sapkınlığın Cazibesi (1. Basım), Erduman, S. (çev.) İstanbul: Alfa Yayınları. Leppert, R. (2002). Sanatta Anlamın Görüntüsü:
Notlar
İmgelerin Toplumsal İşlevi (1. Basım), Türkmen, İ. (çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanatın tanımlanması hakkındaki temel kavramlar ve tartışmaları tanır. |
ÖÇ02 | Sosyal bilimlerde sanat alanının nasıl ele alındığını tanır. |
ÖÇ03 | Sanat felsefesinin temel kavramlarını yorumlar. |
ÖÇ04 | Sanat yapıtlarını felsefi bakış açısı ile analiz eder. |
ÖÇ05 | Antik Çağ ve Orta Çağdaki sanat anlayışlarını ayırt eder. |
ÖÇ06 | 17. ve 18. Yüzyıldaki estetik yaklaşımları tanır. |
ÖÇ07 | Çağdaş sanat akımlarının tarihsel ve toplumsal arka planını yorumlar. |
ÖÇ08 | Sanat nesnelerini farklı bakış açılarıyla çözümler. |
ÖÇ09 | Sanatsal yaratım süreci ve iletişim ilişkisini gözden geçirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgileri ilişkilendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediğini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilgi ve yöntemlerle alanla ilgili çalışmaları teknolojik yeniliklerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle; İletişim Bilimleri´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antropoloji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisiyle empati kurar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Düzenlediği ve aktif olarak katılım sağladığı sosyal, sanatsal ve kültürel etkinliklerdeki gözlemlerini raporlar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İzlediği yerel, ulusal ve uluslararası olayları eleştirel bir bakışla yorumlar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olduğu kadar grup çalışmalarında da etkin rol alır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Topluma karşı sorumluluk bilinci gelişmiş bir birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir,. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejilerle birlikte düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde bir yabancı dil bilgiisiyle alanındaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerileriyle toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gelecekteki kariyerini planlamayı öğrenme gereksinimleri doğrultusunda gerçekleştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tüm çalışmalarını alanıyla ilgili yasal mevzuat çerçevesinde yönlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı | Tanışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Giriş: temel konular | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Estetik ve sanat felsefesi | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sanatın tanımlanmasına ilişkin temel kavramlar | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
5 | Antik Çağ ve Orta Çağda estetiğe ilişkin sorgulamalar | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 17. ve 18. yüzyılda estetik yaklaşımları | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Çağdaş sanat ve estetik yaklaşımları | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sanat ve iletişim ilişkisi üzerine düşünmek | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sanatsal yaratım süreci ve iletişim | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sanat nesnelerinin çözümlenmesi: Marksist estetik, yapısalcı estetik ve alımlama estetiği | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Projelerin sunumu | Proje hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
13 | Projelerin sunumu 2 | Proje hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
14 | Projelerin sunumu 3 | Proje hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | Genel değerlendirme | Proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |