Genel Bilgi
Kod | AS337 |
Ad | Siyasal Düşünce Tarihi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin siyasal düşünce tarihi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Dünyada ve Türkiye'deki siyaset düşüncesinin gelişiminin tartışılması, bu dersin temel amacıdır.
Dersin İçeriği
Eski Yunandan başlayarak Roma, ortaçağ yeni çag modernleşme sürecindeki siyasal düşünceler işlenecektir. Siyasal düşüncenin gelişim evreleri tarihsel bir süreklilik içinde irdelenecektir. Temel politik kurum ve kavramların doğuşu ve gelişimi bu çerçevede açıklanacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
M. Ali Ağaoğulları,Siyasal Düşünceler Tarihi, Anadolu Üniversitesi Yayınları
Notlar
M. Ali Ağaoğulları (2011) Batı’da Siyasal Düşünceler, İletişim Yayınları/Jeffrey Abramson (2013) Minerva’nın Baykuşu: Batı Siyasi Düşünce Tarihi, çev. İbrahim Yıldız, Dipnot Yayınları/ Alaeddin Şenel (2011) Siyasal Düşünceler Tarihi, İmge Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel siyasal kavramların kökenini ve siyasal kurumların gelişimini tanımlar. |
ÖÇ02 | Politik düşüncelerin gelişimi ile iletişim arasında bağ kurar. |
ÖÇ03 | Politik bilgileri politik olmayandan ayırt eder. |
ÖÇ04 | Siyaset ve iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
ÖÇ05 | Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir. |
ÖÇ06 | İletişim kavramına disiplinler arası bir perspektifle yaklaşırken iletişim Bilimleri ile siyaset bilimi alanından gelen bilgileri sentezler. |
ÖÇ07 | Toplum, iletişim ve siyaset alanında yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır. |
ÖÇ08 | Yerel, ulusal ve uluslararası politik olayları izler ve eleştirel bir bakışla yorumlar. |
ÖÇ09 | Sosyal ve politik etkinliklere aktif olarak katılır. |
ÖÇ10 | İnsan ve yurttaş haklarına duyarlı bir yurttaş bilinci edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgileri ilişkilendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediğini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilgi ve yöntemlerle alanla ilgili çalışmaları teknolojik yeniliklerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle; İletişim Bilimleri´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antropoloji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisiyle empati kurar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Düzenlediği ve aktif olarak katılım sağladığı sosyal, sanatsal ve kültürel etkinliklerdeki gözlemlerini raporlar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İzlediği yerel, ulusal ve uluslararası olayları eleştirel bir bakışla yorumlar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olduğu kadar grup çalışmalarında da etkin rol alır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Topluma karşı sorumluluk bilinci gelişmiş bir birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir,. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejilerle birlikte düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde bir yabancı dil bilgiisiyle alanındaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerileriyle toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gelecekteki kariyerini planlamayı öğrenme gereksinimleri doğrultusunda gerçekleştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tüm çalışmalarını alanıyla ilgili yasal mevzuat çerçevesinde yönlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Siyasal Düşünceler Tarihine Giriş Sunuş Anlatım | Sunuş | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Eski Yunanda siyasal ve sosyal yapı | Ödev-Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Eski Yunan Siyasal Düşüncesi | Ödev-Araştırma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Socrates, Aristo ve Platon. | Ödev- Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Roma da Politik ve Sosyal Yapı ve Roma Siyasal Düşüncesi | Araştırma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ortaçağ Batı Siyasal Düşüncesi | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ortaçağ İslam siyasal düşüncesi | Okuma, Araştırma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Dosyadaki tüm n otlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | 16. ve 17. Yüzyıl Batı Siyasal Düşüncesi | Okuma, Araştırma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Aydınlanma Düşüncesi | Okuma, araştırma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Fransız Devrimi | Okuma, Araştırma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Toplum Sözleşmesi | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Cumhuriyetçilik | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Demokrasi i | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kitabı ve Yardımcı Kaynakları Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kitabı ve Yardımcı Kaynakları Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |