Genel Bilgi
Kod | AS356 |
Ad | İnsan Hakları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZLEM AYDOĞMUŞ ÖRDEM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ÖZLEM AYDOĞMUŞ ÖRDEM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı insan haklarının teorik ve pratik temelleri üzerinde çalışmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders insan hakları tarihini, hak ve insan hakkı, laiklik, yaşama hakkı, kişi hakları, grup hakkı, kültür hakkı , insan haklarını koruma yolları, insan hakları pratiklerini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Galtung, Johan. (1999). Bir Başka Açıdan İnsan Hakları. İstanbul: Metis Yayınları. İnsan Hakları Bülteni (2008), İnsan Hakları Hukuku Uygulama ve Araştırma Merkezi, İstanbul Bilgi Üniversitesi, Nisan 2008, Sayı:2.
Notlar
Galtung, Johan. (1999). Bir Başka Açıdan İnsan Hakları. İstanbul: Metis Yayınları. İnsan Hakları Bülteni (2008), İnsan Hakları Hukuku Uygulama ve Araştırma Merkezi, İstanbul Bilgi Üniversitesi, Nisan 2008, Sayı:2.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnsan hakları kavramının içeriğini tanımlar. |
ÖÇ02 | İnsan haklarının neden korunması gerektiğini temellendirebilecek duruma gelir. |
ÖÇ03 | Etik ilkeler olarak insan haklarının pratik için gerektirdiklerini görür. |
ÖÇ04 | İnsan haklarının hukukun ana öncülleri ve devletin temellerini oluşturmasının ne anlama geldiğini bilir. |
ÖÇ05 | İnsan hakları ile kültürel normları ayırdeder. |
ÖÇ06 | Farklı türden insan haklarının farklı koruma yollar konusunda bilincini geliştirir. |
ÖÇ07 | Yaşama hakkı ve günümüzde gerektirdikleri üzerinde düşünceler üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgileri ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediğini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilgi ve yöntemlerle alanla ilgili çalışmaları teknolojik yeniliklerle ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle; İletişim Bilimleri´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antropoloji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisiyle empati kurar. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Düzenlediği ve aktif olarak katılım sağladığı sosyal, sanatsal ve kültürel etkinliklerdeki gözlemlerini raporlar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İzlediği yerel, ulusal ve uluslararası olayları eleştirel bir bakışla yorumlar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olduğu kadar grup çalışmalarında da etkin rol alır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Topluma karşı sorumluluk bilinci gelişmiş bir birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir,. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejilerle birlikte düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde bir yabancı dil bilgiisiyle alanındaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerileriyle toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gelecekteki kariyerini planlamayı öğrenme gereksinimleri doğrultusunda gerçekleştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tüm çalışmalarını alanıyla ilgili yasal mevzuat çerçevesinde yönlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İnsan hakları tanımı ve tarihi | Dersin Tanıtımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Hak ve Adalet Kavramları | Okuma ve alan yazın taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Etik İlkeler ve İnsan Hakları Eğitimi (İonna Kuçuradi) | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İnsan Hakları Aktivistleri (Angela Davis, Martin L.King..) | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Evrensel İnsan Haklarına Eleştirel Bir Bakış | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Evrensel İnsan Hakları Bildirgesi Sonrası | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Hukuk Pratikleri | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hak Çeşitleri ve Hak Sınıflamaları | Okuma, Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Devlet ve İnsan Hakları | Okuma, Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | İdeoloji, Hegemonya ve Hak İhlalleri | Okuma, Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Düşünce ve İfade Özgürlüğü Hakkı | Okuma, Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Grup Hakları, Kültürel Haklar ve Kültür Hakkı | Okuma, Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Kurumsal Haklar (Eğitim Hakkı, Sağlık Hakkı...) | Okuma, Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | İnsan Haklarına Eleştirel Bir Bakış | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |