Genel Bilgi
Kod | ILT328 |
Ad | Kültürlerarası İletişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kültür, iletişim ve kültürlerarası iletişimin önemi konusunda bilinç edinilmesi, kuramsal bilginin artırılarak kültürel farklılıklar konusunda farkındalık sağlanması. Kültürlerarası iletişim problemlerinin nasıl çözümleneceği tartışılmakta ve bu anlamda iletişim yeterliliği kazandırılması için bilgi ve beceri kazandırılmasına çalışılmaktadır
Dersin İçeriği
Kültür, iletişim ve kültürlerarası iletişim kavramları.Kültürlerarası iletişimin ilgilendiği sorunlar. Kültürlerarası iletişim yaklaşımları Kültürel farklılıklar ve iletişimde kültürel farkların yeri ve önemi. Kültürlerarası iletişime engel olan tutum ve davranışlar. Kültürlerarası iletişim yeterliliğinin geliştirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kültürlerarası İletişim, İlker Özdemir, Editör: Engin Sarı, Ankara Üniversitesi, Uzaktan Eğitim Yayınları, 2011 Farklılıklarla Yaşamak: Kültürlerarası İletişim, Asker Kartarı, Ürün Yayınları, 2001
Notlar
Kültürlerası İletişim, Editör: İlker Özdemir ve Sefer Yetkin Işık, Siyasal Kitabevi Yayınları, 2022
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültürlerarası iletişim alanındaki temel kavramları kültür ve iletişim çalışmaları çerçevesinde açıklar. |
ÖÇ02 | Kültürlerarası iletişim sorunlarıyla ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. |
ÖÇ03 | Kültürlerarası iletişim alanındaki çalışmaları izleyerek bilgilerini günceller. |
ÖÇ04 | Kişilerarası iletişim boyutundan gruplararası ve kültürlerarası iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
ÖÇ05 | Dünyaya karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, bütün toplumlar yararına kültürlerarası projeler geliştirir. |
ÖÇ06 | İnsan hakları ve kültürlerarası iletişim sorunları arasındaki bağlantılar konusunda kavrayışını geliştirir. |
ÖÇ07 | Kültürlerarası iletişime engel olan tutum ve davranışlar ile bunların sebep ve sonuçları hakkında bilgi edinerek, kültürlerarası yeterlilik için gerekli özellikler hakkında bilincini yükseltir. |
ÖÇ08 | İletişim kavramına kültürler-üstü (antropolojik) ve kültürlerarası bir perspektifle yaklaşır. |
ÖÇ09 | Farklı kültürlerden gelen insanlarla empati kurar. |
ÖÇ10 | İletişim alanındaki kültürel çalışmalar konusunda kültürlerarası iletişim bilgisinden yararlanarak derinlemesine analizler yapabilir. |
ÖÇ11 | Kültürlerarası etkinlikler düzenler. |
ÖÇ12 | Yerel, ulusal ve uluslararası olayları kültürlerarası bir bakışla yorumlar. |
ÖÇ13 | Kültürler-üstü ve kültürlerarası bir bakışla, bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve politik alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kültür ve İletişim Kavramları | Sunuş | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Kültür ve iletişim kavramları ilişkisi | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kültürlerarası iletişim kavramı | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Kültürlerarası iletişim öğretisinin gelişimi | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Kültürlerarası İletişim Teorileri 1 (Anadamar Yaklaşımlar) | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
6 | Kültürlerarası İletişim Teorileri 2 (Eleştirel Yaklaşımlar) | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kültürlerarası Farklılıklar ve Kültürlerarası Farklılıkların iletişime etkileri | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Okuma, Araştırma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
9 | Kültürlerarası Farklılıklar konusunda yeni yaklaşımlar | Dosyadaki bütün notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kültürlerarası İletişime Engel Olan Tutumlar 1: Önyargılar ve Basmakalıp Düşünceler | Okuma, Araştırma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
11 | Kültürlerarası İletişime Engel Olan Tutumlar 2: Etnik Merkezcilik, Irkçılık ve Fanatizm | Okuma, Araştırma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İnsan Hakları Öğretisi ve Kültürlerarası İletişim | Okuma, Araştırma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kültürlerarası İletişim Yeterliliği 1 | Okuma, Araştırma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kültürlerarası İletişim Yeterliliği 2 | Okuma, Araştırma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Dosyadaki tüm notlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dosyadaki tüm notlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dosyadaki tüm notlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |