AS435 Stratejik Planlama ve Yönetim Bilimi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AS435
Ad Stratejik Planlama ve Yönetim Bilimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Klasik ve Çağdaş Yönetim teorileri konusunda bilgi sahibi olmak. Yönetim ve iletişim bilgisini sentezleyebilmek. Yönetim becerisi edinmek.

Dersin İçeriği

Yönetimin temel kuram ve kavramları ve yönetim yaklaşımları bütün boyutlarıyla ele alınacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Aydın, Ahmet Hamdi (2008) Yönetim Bilimi. Seç

Notlar

Öztekin, Ali (2010) Yönetim Bilimi.Siyasal yay./Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yönetim ile ilgili temel oluşturacak kavramsal bilgiyi kavrar.
ÖÇ02 Yönetim alanındaki temel kavramları ve yönetim düşüncesinin tarihsel gelişimini açıklar.
ÖÇ03 İletişim olgusuna disiplinlerarası bir perspektiften yaklaşabilmek için yönetim ve iletişim bilgisini sentezler.
ÖÇ04 Bürokrasi, işletme ve kamu yönetimi, yönetişim, insan kaynakları yönetimi, toplam kalite yönetimi gibi çağdaş kavramları tarihsel gelişimi içerisinde açıklar.
ÖÇ05 İletişim ile yönetim düşüncesi arasındaki bağlantıları değerlendirir.
ÖÇ06 Yönetim düşüncesi ve pratiği alanının önemi ve işleyiş süreci ile ilgili temel kavram ve düşünceleri yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yönetimin Doğası Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Yönetim Düşüncesinin Değerlendirilmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Klasik Yönetim Düşüncesi Okuma, Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Bürokrasi Kuramı Okuma, Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Bilimsel Yönetimin İlkeleri: taylorizm Fordizm ve Fayolizm Okuma, Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Keynesçilik ve Sosyal Refah Devleti Okuma, Araştırma ve Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Elton Mayo ve Neo-Klasik Yönetim Teorileri Okuma, Araştırma ve Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sunumların Değerlendirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Yeni Yönetim Yaklaşımlarının Temel kavramları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Toplam Kalite Yönetimi Okuma, Araştırma ve Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İnsan Kaynakları Yönetimi Okuma, Araştırma ve Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Yönetişim Okuma, Araştırma ve Sunum Yönetim Bilimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Kurum Kültürü ve Örgütsel İletişim Okuma, Araştırma ve Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Stratejik Yönetim ve Stratejik İletişim Yönetim Bilimi Okuma, Araştırma ve Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel Değerlendirme Literatür, Yorum ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün Ders Notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün Ders Notları Yönetim Bilimi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.12.2024 09:37