AS431 Görsel Kültür

4 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AS431
Ad Görsel Kültür
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. FIRAT BERKSUN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. FIRAT BERKSUN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders görsel ya da görsel-işitsel materyallerin sosyoloji ve tarih gibi sosyal bilim disiplinlerinde nasıl ele alındığı, bilimsel sahada görsel-işitsel üretimin ya da tarihsel belge olarak imgelerin kullanımının neden uzun süre itibar görmediği ve bu durumun zaman içinde nasıl dönüştüğünü tartışmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Ders görsel kültüre ilişkin temel kavramlar, görsel malzemenin yorumlanması için yöntemler, yazı ve imge ilişkisi, teknik ve dijital imgenin nitelikleri gibi konulara bir giriş niteliğindedir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Burke, P. (2003). Afişten Heykele, Minyatürden Fotoğrafa: Tarihin görgü tanıkları. Çev. Z. Yelçe, İstanbul: Kitap Yayınevi.

Notlar

Baker, U. (2016). Kanaatlerden imajlara: duygular sosyolojisine doğru. İletişim Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Görsel kültüre ilişkin temel kavramları ve yaklaşımları tanır.
ÖÇ02 Görsel kültürün farklı cephelerini tarihsel bakış açısıyla yorumlar.
ÖÇ03 Görsel malzemenin yorumunda benimsenebilecek faklı yöntembilimsel yaklaşımları inceler.
ÖÇ04 Dijital medyanın görsel kültür incelemelerinde sunduğu olanakları değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgileri ilişkilendirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediğini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemlerle alanla ilgili çalışmaları teknolojik yeniliklerle ilişkilendirir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle; İletişim Bilimleri´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antropoloji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisiyle empati kurar. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Düzenlediği ve aktif olarak katılım sağladığı sosyal, sanatsal ve kültürel etkinliklerdeki gözlemlerini raporlar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İzlediği yerel, ulusal ve uluslararası olayları eleştirel bir bakışla yorumlar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup çalışmalarında da etkin rol alır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci gelişmiş bir birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir,.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejilerle birlikte düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde bir yabancı dil bilgiisiyle alanındaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uygun davranır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerileriyle toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlamayı öğrenme gereksinimleri doğrultusunda gerçekleştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tüm çalışmalarını alanıyla ilgili yasal mevzuat çerçevesinde yönlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Temel kavramlar Okuma/izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Yazı ve imge Okuma/izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Teknik imaj Okuma/izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Yöntemler: Görsel malzemenin araştırılması Okuma/izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Yöntemler: Biçimci analiz Okuma/izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Yöntemler: Göstergebilim Okuma/izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dijital görsel arşivler Okuma/izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Alanlar: Bilim ve teknik Okuma/izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Alanlar: Gündelik hayat Okuma/izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Alanlar: Meslekler Proje - taslaklar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
13 Projeler - tartışma Proje - taslaklar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
14 Projeler - sunumlar Proje sunumlar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
15 Genel değerlendirme Okuma/izleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma/izleme Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma/izleme Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 92
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,68
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2024 11:37