AS438 Dijital Medya ve Kodlama

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AS438
Ad Dijital Medya ve Kodlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEVDA ÜNAL
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. SEVDA ÜNAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı ıython programlama dilinin temel kavramlarını ve uygulamalarını kullanarak, iletişim alanında veri analizi, otomasyon ve dijital çözümler geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Bu derste Python programlama dilinin temel sözdizimi ve veri yapılarını kullanarak iletişim alanında veri analizi, görselleştirme, metin işleme, veri manipülasyonu ve otomasyon projeleri geliştirme konuları incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Değirmenciler, F. (2024). Sıfırdan uygulamalara python eğitim kitabı. Kodlab.Sorhun, E. (2023). Pythonla makine öğrenmesi. Abaküs Kitap.

Notlar

Çobanoğlu, B. (2021). Veri bilimi için python. Kodlab.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Python programlama dilinin temel sözdizimini kullanır.
ÖÇ02 Kodlardaki hataları düzeltir.
ÖÇ03 Veri setlerini sınıflandırır.
ÖÇ04 İletişim alanına yönelik veri setlerini analiz eder.
ÖÇ05 Veri görselleştirme tekniklerini uygular.
ÖÇ06 Metin işlemeyi gerçekleştirir.
ÖÇ07 Veri manipülasyonu için Python kütüphanelerini kullanır.
ÖÇ08 İletişim alanındaki problemlere dijital çözümler tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgileri ilişkilendirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediğini açıklar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemlerle alanla ilgili çalışmaları teknolojik yeniliklerle ilişkilendirir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle; İletişim Bilimleri´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antropoloji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisiyle empati kurar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Düzenlediği ve aktif olarak katılım sağladığı sosyal, sanatsal ve kültürel etkinliklerdeki gözlemlerini raporlar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İzlediği yerel, ulusal ve uluslararası olayları eleştirel bir bakışla yorumlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup çalışmalarında da etkin rol alır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci gelişmiş bir birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir,.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejilerle birlikte düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde bir yabancı dil bilgiisiyle alanındaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uygun davranır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerileriyle toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlamayı öğrenme gereksinimleri doğrultusunda gerçekleştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tüm çalışmalarını alanıyla ilgili yasal mevzuat çerçevesinde yönlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği ve kaynak tanıtımı Ders bilgi paketini inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
2 Python'a giriş: Temel kavramlar, kurulum ve çalışma ortamı Python kurulumu ve temel programlama kavramları hakkında okuma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Python temel sözdizimi: Değişkenler, veri türleri, operatörler Temel Python sözdizimi hakkında ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
4 Kontrol yapıları: Koşullu ifadeler (if-else), döngüler (for, while) Kontrol yapıları hakkında örnekler incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
5 Fonksiyonlar: Tanımlama, parametreler, geri dönüş değerleri Fonksiyon kavramı ve kullanımı hakkında okuma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
6 Veri yapıları: Listeler, demetler, sözlükler, kümeler Veri yapıları hakkında ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
7 Dosya işlemleri: Dosya okuma, yazma ve manipülasyon Dosya işlemleri hakkında örnekler incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
8 Ara Sınav Vize öncesi konuların tekrarı ve örnek soruların çözülmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Metin işleme: String manipülasyonu, düzenli ifadeler (regex) Metin işleme teknikleri hakkında ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
10 Veri analizi: Pandas kütüphanesi, veri manipülasyonu Pandas kütüphanesi hakkında ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
11 Veri görselleştirme: Matplotlib ve Seaborn kütüphaneleri Veri görselleştirme teknikleri hakkında okuma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
12 Web scraping: BeautifulSoup ve Requests kütüphaneleri ile veri çekme Web scraping kavramı ve teknikleri hakkında ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
13 Otomasyon: Python ile görev otomasyonu, zaman yönetimi Otomasyon senaryoları hakkında örnekler incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
14 İletişim alanında proje geliştirme: Veri analizi ve görselleştirme uygulamaları Proje konularının belirlenmesi ve ön araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 İletişim alanında proje geliştirme: Metin işleme ve otomasyon uygulamaları Proje geliştirme sürecinde kullanılacak kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenci projelerinin sunumu Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenci projelerinin sunumu Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.02.2025 09:12