Genel Bilgi
Kod | BAT252 |
Ad | Bahçe Bitkilerinde Derim Sonrası Fizyoloji ve Muhafazası |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. AYGÜL DAYAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bahçe ürünlerinin derim sonrası fizyolojileri hakkında bilgi edinmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Bahçe ürünlerinin (meyve, sebze, çiçek, fidan, tohum v.b.) derim sonrası fizyolojisi ve teknolojisi ilişkin temel esaslar, derim zamanı, derim tekniği, ambalajlama, depolama yöntemleri, derimden sonra bahçe ürünlerinde meydana gelen fiziksel, kimyasal ve fizyolojik değişimler ve derim sonrası hastalıklar ve bozulmalar anlatılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bahçe ürünlerinin muhafazası ve pazara hazırlanması kitabı
Notlar
Ders koordinatörü tarafından hazırlanan notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bahçe bitkilerinin derim kriterlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Derim sonrası fizyolojisi konusunda bilgiler edinir. |
ÖÇ03 | Bahçe ürünlerinde derim sonrası fizyolojik ve kimyasal değişmeleri yönlendirecek teknik ve kültürel uygulamaları yapma becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Muhafazanın önemini kavrar. |
ÖÇ05 | Muhafaza sırasında görülen sorunların çözülmesi konusunda yöntemler geliştirir. |
ÖÇ06 | Meyve ve sebzelerde büyüme, olgunlaşma gibi fizyolojik kavramları öğrenir. |
ÖÇ07 | Bahçe ürünlerinde ön soğutmayı ve ön soğutmanın önemini öğrenir. |
ÖÇ08 | Muhafaza sırasında oluşan hastalıklar ve bu hastalıklara karşı yapılan mücadele yöntemlerini anlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bahçe ürünlerinin muhafazasının amacı ve önemi | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Meyve büyümesi ve olgunlaşma | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Ürünlerin büyümesi ve olgunlaşması sırasında oluşan morfolojik değişimler | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Ürünlerin büyüme ve olgunlaşması sırasında oluşan kimyasal değişimler | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
5 | Bahçe bitkileri ürünlerinin büyüme ve gelişmesi sırasında solunumda oluşan değişimler ve solunuma etki eden faktörler | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Solunum klimakteriği, etilen | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Bahçe ürünlerinin derim kriterleri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bahçe ürünlerinin derim teknikleri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Ön soğutma ve soğutma tekniği | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Depolama yöntemleri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Bahçe ürünlerinde derim sonrası hastalıklar ve bozulmalar 1.kısım | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Bahçe ürünlerinde derim sonrası hastalıklar ve bozulmalar 2. kısım | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Depolama sırasında Bahçe ürünlerinde derim sonrası hastalıklar ve bozulmalara karşı mücadele | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | öğrencilere verilen bazı bahçe ürünlerinin muhafaza koşulları ile ilgili araştırma ödevlerinin anlatılması | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,96 | ||
AKTS | 3 AKTS |