Genel Bilgi
Kod | ELP161 |
Ad | Bilgi ve İletişim Teknolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MUSTAFA DÜNDAR APUCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MUSTAFA DÜNDAR APUCU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Windows işletim sisteminin kullanıcı seviyesinde özelliklerini anlayabilme ve temel işlevleri yapabilme. Ofis programlarını temel düzeyde kullanabilme. İnternet işlemlerini kullanabilme ve internet üzerinden haberleşme.
Dersin İçeriği
Windows işletim sistemi,Ofis paket programları,sunu hazırlama,İnternet
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bilgi ve İletişim Teknolojisi(Murathan Yayınevi, Hasan Çebi BAL)
Notlar
Bilgi ve İletişim Teknolojileri ders notu, Öğr.Gör. Mustafa Dündar APUCU.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Windows işletim sistemini kullanabilecek seviyede kavramak. |
ÖÇ02 | İnternet ile ilgili temel işlemleri yapabilmek. |
ÖÇ03 | Kelime işlemci yazılımını, alanına uygun ve yeterli düzeyde kullanabilme. |
ÖÇ04 | Elektronik tablolama yazılımını, alanına uygun ve yeterli düzeyde kullanabilme. |
ÖÇ05 | Sunu yazılımını, alanına uygun ve yeterli düzeyde kullanabilme. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel /mesleki orta öğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren mesleki kitaplar, dergiler, katalog vb. yayınlarla desteklenen bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel işlemleri ve devre çözümlemelerini yapabilecek düzeyde matematik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik makinelerinin yapısı, çalışma prensibi, sarım şekilleri ve devreye bağlantıları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Otomatik kumanda sistemlerinin temel kavram ve elemanlarını bilir ve PLC sistemleri programlayabilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel elektrik büyüklüklerini ve kavramlarını bilir, DA devrelerinin analizini yapabilir ve devre teoremlerini çözümde kullanabilir, AA devre elemanlarını tanır ve çözümlemelerini yapabilir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yarı iletkenler, diyotlar, transistor ve entegre devreler, pasif ve aktif devre elemanları, doğrultucular hakkında bilgi sahibi olur, güç elektroniğinin temellerini ve uygulama alanlarını bilir | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su temini, ısıtma, havalandırma, yıldırım, yangın ve güvenlik sistemlerini kavrayabilir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektriksel birimler ve dönüşümlerini bilir ve basit problemleri çözebilir, elektrik ölçü aletlerinin yapısı, çalışma prensibi ve bağlantı şekillerini uygulamayla kavrayabilir | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstride kullanılan elektriksel cihazların montaj, bakım-onarım ve ölçümlerini yapabilir, elektrik motoru sarabilir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları ile elektrik devrelerini tasarlayıp, simüle eder, mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirebilir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mantık devre temellerini bilir ve sayısal devre tasarımı yapabilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Problemi tanımlama, deney ve tecrübe ile kavranan teoriyi uygulayarak problem çözebilir, elektrik alanında yeni teknolojileri takip eder ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel fizik kavramları ve mesleki malzemeler ile alçak ve yüksek gerilim şebekesi ve elemanları hakkında bilgi sahibi olur, mesleki standartları açıklayabilir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik teçhizatının imalatında kullanılan işlemleri kavrayabilir, kullanılan malzemelerin avantaj ve dezavantajlarını değerlendirebilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrikle ilgili şema ve projeleri okur, çizer ve yorumlayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel ve Mesleki Yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar donanımları hakkında bilgi sahibi olur, temel ofis yazılımlarını bilir ve kullanabilir, sahip olduğu bilgi ve beceriyi bilgi teknolojilerinden de faydalanarak diğer bireylere veya çalışma arkadaşlarına sunabilir. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gündelik ve mesleki alanda Türkçeyi etkin kullanır, beraberinde çalıştığı personeller yanında halk ile de ilişki kuracak niteliklere sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektriğin üretilmesi, denetim altına alınması, nakledilmesi, dağıtımı, aynı zamanda; ısıtmada, aydınlatmada ve güç temininde kullanılması ile ilgili mesleki yetkinliklere sahip olur, elektrik tasarruf yöntemlerini bilir, enerji yönetimi yapabilir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili iş güvenliği, kalite güvence, çevre koruma bilgisine ve etik değerlere sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayarın tarihi gelişimi ve temel bileşenleri hakkında bilgilendirme. | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İşletim sistemleri, Windows işletim sistemi, dosyalama sistemi oluşturma. | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Word kelime işlemci programını tanıma, dosyalama işlemlerini yapma. | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
4 | Word kelime işlemci programında dilekçe, rapor, özgeçmiş vb. yazma. | Uygulama çalışmaları yapma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Word kelime işlemci programında tablo oluşturma ve tablo üzerinde işlemler yapma | Uygulama çalışmaları yapma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Word kelime işlemci programında örnek uygulamalar yapma. | Uygulama çalışmaları yapma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Word kelime işlemci programında örnek uygulamalar yapma.2 | Uygulama çalışmaları yapma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Excel elektronik hesap tablosu programını tanıma ve bilgi girişi. | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | Excel elektronik hesap tablosu programında dosya oluşturma, kaydetme, açma ve hücreleri biçimlendirme. | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
11 | Formüller ve Fonksiyonlar | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Excelde tablo ve grafik oluşturmak, tablolarda hesaplama yapmak | Uygulama çalışmaları yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
13 | Sunu hazırlama programlarını tanıma ve dosyalama işlemleri | Uygulama çalışmaları yapma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
14 | Kendi programları ile ilgili sunu hazırlama uygulamaları | Uygulama çalışmaları yapma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
15 | İnternet ve İnternet tarayıcısı, forumlar, elektronik posta yönetimi | Uygulama çalışmaları yapma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |