Genel Bilgi
Kod | ELP167 |
Ad | Doğru Akım Devreleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MUSTAFA DÜNDAR APUCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MUSTAFA DÜNDAR APUCU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Elektrik devreleri ile ilgili temel kavramların anlaşılması, doğru akım devrelerinin sürekli durumdaki çözüm yöntemlerinin öğrenilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Ohm kanunu, Kirchhoff kanunu, Doğru Akım Devre çözümleri, güç ve enerji, Elektro magnetizma ve elektromanyetik indüksiyon.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Doğru Akım Devreleri (Seçkin Yayınevi, Murat Ceylan)
Notlar
Doğru Akım Devreleri ders notu Öğr.Gör. Mustafa Dündar APUCU.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektrik devrelerinin temel yasalarını kavramak |
ÖÇ02 | Devre çözüm yöntemlerini kavramak |
ÖÇ03 | Doğru akım devrelerinin çözümlerini yapabilmek |
ÖÇ04 | .Devrelerin çözüm yollarını analiz edebilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel /mesleki orta öğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren mesleki kitaplar, dergiler, katalog vb. yayınlarla desteklenen bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel işlemleri ve devre çözümlemelerini yapabilecek düzeyde matematik bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik makinelerinin yapısı, çalışma prensibi, sarım şekilleri ve devreye bağlantıları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Otomatik kumanda sistemlerinin temel kavram ve elemanlarını bilir ve PLC sistemleri programlayabilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel elektrik büyüklüklerini ve kavramlarını bilir, DA devrelerinin analizini yapabilir ve devre teoremlerini çözümde kullanabilir, AA devre elemanlarını tanır ve çözümlemelerini yapabilir | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yarı iletkenler, diyotlar, transistor ve entegre devreler, pasif ve aktif devre elemanları, doğrultucular hakkında bilgi sahibi olur, güç elektroniğinin temellerini ve uygulama alanlarını bilir | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su temini, ısıtma, havalandırma, yıldırım, yangın ve güvenlik sistemlerini kavrayabilir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektriksel birimler ve dönüşümlerini bilir ve basit problemleri çözebilir, elektrik ölçü aletlerinin yapısı, çalışma prensibi ve bağlantı şekillerini uygulamayla kavrayabilir | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstride kullanılan elektriksel cihazların montaj, bakım-onarım ve ölçümlerini yapabilir, elektrik motoru sarabilir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları ile elektrik devrelerini tasarlayıp, simüle eder, mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mantık devre temellerini bilir ve sayısal devre tasarımı yapabilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Problemi tanımlama, deney ve tecrübe ile kavranan teoriyi uygulayarak problem çözebilir, elektrik alanında yeni teknolojileri takip eder ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel fizik kavramları ve mesleki malzemeler ile alçak ve yüksek gerilim şebekesi ve elemanları hakkında bilgi sahibi olur, mesleki standartları açıklayabilir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik teçhizatının imalatında kullanılan işlemleri kavrayabilir, kullanılan malzemelerin avantaj ve dezavantajlarını değerlendirebilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrikle ilgili şema ve projeleri okur, çizer ve yorumlayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel ve Mesleki Yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar donanımları hakkında bilgi sahibi olur, temel ofis yazılımlarını bilir ve kullanabilir, sahip olduğu bilgi ve beceriyi bilgi teknolojilerinden de faydalanarak diğer bireylere veya çalışma arkadaşlarına sunabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gündelik ve mesleki alanda Türkçeyi etkin kullanır, beraberinde çalıştığı personeller yanında halk ile de ilişki kuracak niteliklere sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektriğin üretilmesi, denetim altına alınması, nakledilmesi, dağıtımı, aynı zamanda; ısıtmada, aydınlatmada ve güç temininde kullanılması ile ilgili mesleki yetkinliklere sahip olur, elektrik tasarruf yöntemlerini bilir, enerji yönetimi yapabilir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili iş güvenliği, kalite güvence, çevre koruma bilgisine ve etik değerlere sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Direnç, ohm kanunu, iş, güç, ve verim. | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kirchhoff kanunları. | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Elektrik kaynakları. | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
4 | Doğru akım devre çözümleri. | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Çevre akımları yöntemi. | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
6 | Düğüm gerilimi yöntemi. | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Kaynak dönüşümü yöntemi. | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Süper Pozisyon Teoremi. | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Thevenin Teoremi, Norton teoremi | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Maksimum Güç Teoremi. | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Doğru akım depolama elemanları, doğru akımda güç ve enerji. | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
13 | Doğru akımda geçici olaylar.1 | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
14 | Doğru akımda geçici olaylar.2 | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Elektro magnetizma ve elektromanyetik indüksiyon. | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,36 | ||
AKTS | 6 AKTS |