Genel Bilgi
Kod | BK506 |
Ad | Böceklerin Sınıflandırılması II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KAMİL KARUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Böceklerin sistematikteki yerlerini öğreterek takım ve familya düzeyinde tanıtmak, ekolojik istekleri ile yaşam ortamları hakkında bilgi vermek, Böcelerin sınıflandırılması II dersine hazır hale getirmek
Dersin İçeriği
Böceklerin sistematikteki yeri, böcek sınıflandırmasında kullanılan tanı karakterleri, böcek takım ve familyalarının önemli tanı karakterleri ile ekolojik ve yaşam alanlarının tanıtılması
Dersin Ön Koşulu
Genel entomoloji dersi almış olmak
Kaynaklar
Borror and Delong's introduction to the study of insects
Notlar
Borror and Delong's introduction to the study of insects
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Böceklere akraba canlılar ile böceklerin sistematikteki yerlerini öğrenir |
ÖÇ02 | Tanı anahtarının kullanılmasını ve tanıda kullanılan karakterleri öğrenir |
ÖÇ03 | Böceklerin takım düzeyinde tanısının nasıl yapılacağını öğrenir |
ÖÇ04 | Böceklerin familya düzeyinde tanısının nasıl yapılacağını öğrenir |
ÖÇ05 | Böceklerin familya düzeyinde ekolojik istekleri ile habitatları hakkında bilgi edinir |
ÖÇ06 | Böceklerin takım düzeyinde ekolojik istekleri ile habitatları hakkında bilgi edinir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı | Böcekleri tanımak (Triplehorn ve Johnson) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İzlenecek tanı anahtarı hakkında genel bilgi | Böcekleri tanımak (Triplehorn ve Johnson) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Böceklerin sistematikteki yeri | Böcekleri tanımak (Triplehorn ve Johnson) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Böceklerin toplanması, saklanması ve koleksiyonunda uyulması gereken konular | Böcekleri tanımak (Triplehorn ve Johnson) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Endopterygot böcekler Coleoptera-1 | Böcekleri tanımak (Triplehorn ve Johnson) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Endopterygot böcekler Coleoptera-2 | Böcekleri tanımak (Triplehorn ve Johnson) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Endopterygot böcekler Neuroptera | Böcekleri tanımak (Triplehorn ve Johnson) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Böcekleri tanımak (Triplehorn ve Johnson) | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Endopterygot böcekler Hymenoptera-1 | Böcekleri tanımak (Triplehorn ve Johnson) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Endopterygot böcekler Hymenoptera-2 | Böcekleri tanımak (Triplehorn ve Johnson) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Endopterygot böcekler Trichoptera, Siphonaptera, Mecoptera and Strepsiptera | Böcekleri tanımak (Triplehorn ve Johnson) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Endopterygot böcekler Lepidoptera-1 | Böcekleri tanımak (Triplehorn ve Johnson) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Endopterygot böcekler Lepidoptera-2 | Böcekleri tanımak (Triplehorn ve Johnson) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Endopterygot böcekler Diptera-1 | Böcekleri tanımak (Triplehorn ve Johnson) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Endopterygot böcekler Diptera-2 | Böcekleri tanımak (Triplehorn ve Johnson) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |