Genel Bilgi
Kod | BK591 |
Ad | Turunçgil ve Subropik Meyve Zararlıları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERDAR SATAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SERDAR SATAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Günümüz meyve ve bağ yetiştiriciliğinde önemli problemlerden biri de zararlılardan kaynaklan problemlerdir. Ürün kaybına neden olan etmenler karşı başarılı bir mücadele yapabilmek için bunların tanınmaları, yayılışları, ekolojik istekleri, biyolojileri, davranışları, bitkinin neresinde ne tür zarar oluşturdukları ve doğal düşmanlarının bilinmesinde zorunluluk vardır. Bu derste de değişik meyve gruplarında önemli kayıplara yol açan zararlılara karşı temel bilgilerin teorik ve uygulamalaı yöntemlerin kullanılması ile kazandırılması amaçlanmıştır
Dersin İçeriği
Turunçgil zararlıları, nar zararlıları, bağ zararlıları, sertçekirlekli meyve zararlıları, yumşak çekirdekli meyve zararlıları ve sert kabuklu meyve zararlıları) alanlarındaki ürün kaybına sebep olan zararlıların tanınması, biyolojisi, ekolojisi ve mücadelesi ders içeriğidir.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Meyve ve Bağ Zararlıları kitabı
Notlar
Konu ile alakalı makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | TURUNÇGİL ZARARLILARI HAKKINDA İLERİ DÜZEYDE BİLGİ KAZANIR |
ÖÇ02 | ZEYTİN, MUZ GİBİ SUBTROPİK MEYVE YETİŞTİRİCİLİĞİNDEKİ ENTOMOLOJİK SORUNLARI KAVRAR |
ÖÇ03 | BU ALANLARDA ZARARLI OLAN ENTOMOLOJİK SORUNLARIN YÖNETİMİNDE BİYOLOİJİK VE KÜLTÜREL MÜCADELE YÖNTEMLERİNİ ÖĞRENİR |
ÖÇ04 | TURUNÇGİL VE SUBTROPİK MEYVE BAHÇELERİNDE KİMYASAL MÜCADLE YÖNTEMLERİNİ ÖĞRENİR |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve ilgili kaynakların açıklanması Turunçgil zararlılarına giriş; mollusca | İlgili ders notlarınını okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası |
2 | Turunçgil zararlıları; Acarina | İlgili Ders Notları ve konu ile makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Anlatım, Tartışma |
3 | Turunçgil zararlıları; Acarina II | İlgili Ders Notları ve konu ile makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
4 | Turunçgil zararlıları; Hemiptera | İlgili Ders Notları ve konu ile makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma |
5 | Turunçgil zararlıları; Hemiptera II | İlgili Ders Notları ve konu ile makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
6 | Turunçgil zararlıları; Lepidoptera | İlgili Ders Notları ve konu ile makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
7 | Turunçgil zararlıları; Diptera ve diğer takımlar | İlgili Ders Notları ve konu ile makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Zeytin Zararlıları ve mücadelesi I | İlgili Ders Notları ve konu ile makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Zeytin Zararlıları ve mücadelesi II | İlgili Ders Notları ve konu ile makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Benzetim, Örnek Olay |
11 | Zeytin Zararlıları ve mücadelesi III | İlgili Ders Notları ve konu ile makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Beyin Fırtınası |
12 | Nar zaralıları ve mücadelesi | İlgili Ders Notları ve konu ile makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Örnek Olay |
13 | Muz zararlıları ve mücadelesi | İlgili Ders Notları ve konu ile makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
14 | Öğrenci sunumları I | İlgili Ders Notları ve konu ile makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Öğrenci sunumları II | İlgili Ders Notları ve konu ile makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | 14 haftalık eğitim süresince verilen notlar ve anlatılan konulardan yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | 14 haftalık eğitim süresince verilen notlar ve anlatılan konulardan yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |