Genel Bilgi
Kod | BK014 |
Ad | Bitki Patolojisinde Özel Konular |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NÜKET ÖNELGE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dünyada ve ülkemizde yeni yaygınlaşan ve tarımı tehtid eden etmenler bunların tanılama yöntemleri ve tarımda yeni gelişmeler tartışılacaktır
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında bitki patolojisinde yeni hastalık etmenleri ve tanılama yöntemleri ögrenilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları ve web
Notlar
Farming for our nature
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dünya tarımında yeni gelişmeleri tanır |
ÖÇ02 | Ülkemizde yeni hastalıkları tanır ve mücadele şekillerini öğrenir |
ÖÇ03 | Bitki patolojisinde sertifikasyon önemini ve hastalıklarla mücadelede sertifikasyonun önemini ögrenir |
ÖÇ04 | Turunçgil yetiştiriciliğinde karantinaya tabi patojenleri ve mücadele yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Farklı üretim biçimlerinin verime olan etkileri ve hastalıklarla mücadelede farklılıklarını kavrar. |
ÖÇ06 | Hastalıkları tanılamada laboratuvar verilerinin web tabanlı analizlerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | 2 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dünya tarımında yeni gelişmeler | Konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Ülkemiz tarımında yeni gelişmeler | Konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Bitki patolojisinde yeni tanılama yöntemleri | Konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Turkiyede ve dünyada karantina | Konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Tarımda sera üretimi | Konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Serada Dikey üretim | Konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Sulama ve gübreleme | Konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | konuların irdelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Gen kaynaklarının muhafazası-1 | Konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Gen kaynaklarının muhafazası-2 | Konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Turunçgil çeşitlerindeçekirdek sayılarının azaltılması uygulamaları | Konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Dünyada sertifikasyon-1 | Konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Dünyada sertifikasyon-2 | Konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Yeni patojen tanılama yöntemleri-1 | Konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Yeni patojen tanılama yöntemleri-2 | Konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları-1 | Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |