Genel Bilgi
Kod | MÜZ1701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÜLVİYYE AKBAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Müzik Edebiyatının edebiyatının ileri düzeydeki yapıtlarının tanınması,çalışılması ve yorumlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Konser dağarını oluşturan yapıtlardan seçilen eserlerin bir yarıyıl süresince müzik ve teknik öğeler de gözetilerek icra düzeyine getirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar
Notlar
çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar |
ÖÇ02 | Sahne Sanatları alanlarında incelemek üzere bir tez konusu belirler |
ÖÇ03 | Tez konusu olarak seçtiği alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceler. |
ÖÇ04 | Tez konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır. |
ÖÇ05 | Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanır |
ÖÇ06 | Tez konusuna uygun örneklemden verileri toplar. |
ÖÇ07 | Çalışmalarında ihtiyacı olan verileri analiz eder. |
ÖÇ08 | Elde ettiği bulguları betimler. |
ÖÇ09 | Elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müzik Eğitim Programı içerisinde kendi alanına özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisini kurar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri sanat kültürü ve estetik bilgisi ile değerlendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Müzik Eğitim Programı kendi sanat alanında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üst düzeyde beceriler gerektiren bir sanat eserini yorumlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana özgü ileri düzeyde sanat ve icra konusundaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkin biçimde aktarır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eğitim Programındaki seçili eserleri yenilikçi ve özgün biçimde teknik ve müzikal anlamda icra eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci ile sanatın gelişimi ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanına özgü edindiği bilgiyi disiplinlerarası çalışma ortamında bir müzikal bir topluluk içerisinde paylaşır ve uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme -1 | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme -2 | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme -3 | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme -4 | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Araştırma önerisini oluşturma -1 | Öneriyi yazmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Araştırma önerisini oluşturma -2 | Öneriyi yazmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Araştırma önerisini oluşturma -3 | Öneriyi yazmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Araştırma önerisini oluşturma -4 | Öneriyi yazmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Araştırma koşullarını hazırlama -1 | Alan çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Araştırma koşullarını hazırlama -2 | Alan çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Araştırma koşullarını hazırlama -3 | Alan çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Verilerin analizi | Alan çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Bulguların yazılması | Bulguların yazılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Tez sunumu | Sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları. | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 40 | 560 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 598 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,92 | ||
AKTS | 24 AKTS |