Genel Bilgi
Kod | MÜZ708 |
Ad | Müziğin Toplumsal Temelleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Anton TROFIMOV |
Dersin Amacı / Hedefi
Müzik Edebiyatının edebiyatının ileri düzeydeki yapıtlarının tanınması,çalışılması ve yorumlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Konser dağarını oluşturan yapıtlardan seçilen eserlerin bir yarıyıl süresince müzik ve teknik öğeler de gözetilerek icra düzeyine getirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Tomas jorin Metod
Notlar
Tomas jorin Metod
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Müziğin doğuşu, gelişim evreleri ve önemli dönemleri ile ilgili kapsamlı bilgi kazanır |
ÖÇ02 | Müzik tarihi içinde yer alan ve günümüzde de varlığını koruyan belli başlı ülkelerin müzik varlıklarını tanır. |
ÖÇ03 | Müzik tarihi içinde yer alan önemli dönem ve akımlar ile ilgili kapsamlı bilgi kazanır. |
ÖÇ04 | Müzik tarihi içinde yer alan önemli besteciler ve müzik sanatına yaptıkları katkılar ile ilgili bilgikazanır. |
ÖÇ05 | Kendine, ulusuna ve insanlığa karşı üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığı kazanır. |
ÖÇ06 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve beceriler sayesinde, tüm ülkelerin müziklerine karşı tarafsız olabilme ve eleştirebilme becerisi kazanır. |
ÖÇ07 | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerilerini, diğer sanat dallarıyla da ilişkilendirebilme becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müzik Eğitim Programı içerisinde kendi alanına özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisini kurar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri sanat kültürü ve estetik bilgisi ile değerlendirir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Müzik Eğitim Programı kendi sanat alanında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üst düzeyde beceriler gerektiren bir sanat eserini yorumlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana özgü ileri düzeyde sanat ve icra konusundaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkin biçimde aktarır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eğitim Programındaki seçili eserleri yenilikçi ve özgün biçimde teknik ve müzikal anlamda icra eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci ile sanatın gelişimi ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanına özgü edindiği bilgiyi disiplinlerarası çalışma ortamında bir müzikal bir topluluk içerisinde paylaşır ve uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve müzik tarihi dersi ile ilgili genel bilgi verilmesi. | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İlkeller ve müzik özelliklerinin anlatılması.Eski mezopotamya uygarlıklarının müziğinin incelenmesi. | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hindistan, Çin, Japonya, Kore, Tibet, G.Doğu Asya uygarlıkları ve eski Yunan uygarlıklarının müziğinin incelenmesi. | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Orta Çağ müziğinin (dinsel monodi, kilise modları, laik monodi) anlatımı.Romanesk ve Gotik çağ müziğinin anlatılması. | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Müzikte polifoni çağının başlangıcı ve polifonik müziğin gelişiminin anlatılması.Ars Antik çağın müziksel özellikleri ve dönemin önemli dünya olayları ve müziğin dönem özellikleri ve önemli bestecilerinin anlatılması. | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ars Nova çağın müziksel özellikleri ve dönemin önemli dünya olayları ve müziğin dönem özellikleri ve önemli bestecilerinin anlatılması.Nota yazısının gelişiminin incelenmesi. | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Rönesans döneminin genel özellikleri,dünya olayları, çağın diğer önemli isimleri ve bestecileri anlatılması ve eserlerinin incelenmesi. | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Rönesans döneminin müziksel özelliklerinin incelenmesi ve ulusal okulların özelliklerinin anlatılması, Katolik kilisesinde dinsel polifoni, reformculuk.Rönesans Çağının çalgı müziği ve biçimlerinin incelenmesi. | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Barok döneme giriş,döneminin genel özellikleri,dünya olayları, çağın diğer önemli isimleri ve bestecileri anlatılması ve eserlerinin incelenmesi.Barok dönem müziğinin türleri ve biçimleri, çalgı müziğindeki türler ve biçimler, çağın büyük bestecileri ve önemli yapıtları. | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Klasik dönemin evrelerinin anlatılması.Klasik dönemde çalgı formları ve biçimleri, klasik sonat formu, dönemin önemli bestecilerinin anlatılması ve önemli eserleri. | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Romantik dönemin evreleri ve romantik müziğin özelliklerinin anlatılması.Romantik dönemde çalgı müziği, türlerin biçimlerin incelenmesi.Romantik dönemde ulusal akımlar ve Rus beçlerinin incelenmesi. | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Romantik dönemde ulusal akımlar ve Rus beçlerinin incelenmesi.Fransın altılıları, romantik dönemdeki türler ve biçimler ve dönemin önemli bestecileri ve eserlerinin incelenmesi. | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | yirminci yüzyıl,expresyonizm,atonal müzik incelemeleri,Caz müziği ve 20. yüzyıl müziğine etkilerinin incelenmesi.Avant-guard müziğin incelenmesi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | 20.yy minimalizm,cumhuriyet dönemi incelemesi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 46 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,84 | ||
AKTS | 2 AKTS |