Genel Bilgi
Kod | MÜZ702 |
Ad | Anaçalgı 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÜLVİYYE AKBAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Müzik Edebiyatının edebiyatının ileri düzeydeki yapıtlarının tanınması,çalışılması ve yorumlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Konser dağarını oluşturan yapıtlardan seçilen eserlerin bir yarıyıl süresince müzik ve teknik öğeler de gözetilerek icra düzeyine getirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bulunmamaktadır
Notlar
J.S.Bach Prelüd ve füg (1. ve 2. cilt),İngiliz Süitleri,Partitalar,Toccatalar, W.A.Mozart Sonatlar,J.Haydn Sonatlar,L.van Beethoven Sonatlar,Varyasyonlar, F.Schubert Sonatlar, F.Chopin Etütler,F.Liszt Etütler,S.Rachmaninov Etütler, C.Debussy Etütler,A.Scriabin Etütler, Schumann Abegg varyasyonları,Papillions,Fantesiestücke;Chopin İmpromtus, Nocturnes,Polonez,Prelüd,Mazurka, Balladlar;Brahms Op.118,119,Op.79 Çeşitlemeler;Liszt Annees de pelerinage;Mendelsshon Rondo Capricioso, Variations Serieses;Debussy Prelüdler,İmages,Masques,Estampes;Ravel Miroirs, Sonatin,Baran Sonatin,3 Soyut Dans,Bagatel;Rey Bir hatıradan ibaret kalan şehirde gezintiler,Scenes Turques, Prokofiev Sonatlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Müzik Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur |
ÖÇ02 | Müzik Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
ÖÇ03 | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
ÖÇ04 | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
ÖÇ05 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
ÖÇ06 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
ÖÇ07 | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba eşlik edebilir. |
ÖÇ08 | Müzikal hafızası gelişim gösterir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müzik Eğitim Programı içerisinde kendi alanına özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisini kurar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri sanat kültürü ve estetik bilgisi ile değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Müzik Eğitim Programı kendi sanat alanında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üst düzeyde beceriler gerektiren bir sanat eserini yorumlar. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana özgü ileri düzeyde sanat ve icra konusundaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkin biçimde aktarır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eğitim Programındaki seçili eserleri yenilikçi ve özgün biçimde teknik ve müzikal anlamda icra eder. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci ile sanatın gelişimi ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanına özgü edindiği bilgiyi disiplinlerarası çalışma ortamında bir müzikal bir topluluk içerisinde paylaşır ve uygular. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dönem içinde çalışılacak eserlerin belirlenmesi | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
2 | Romantik eserin deşifresi Etüdün dinlenmesi | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
3 | Romantik eserin teknik olarak çalışılması | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
4 | Romantik eserin müzikal olarak çalışılması | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
5 | Romantik eserin teknik ve müzikal olarak çalışılması | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
6 | Çağdaş eserin deşifresi | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
7 | Çağdaş eserin teknik olarak çalışılması | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Çağdaş eserin teknik ve müzikal olarak çalışılması | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
10 | Solo sonatın deşifresi Etüdün dinlenmesi | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
11 | Solo sonatın teknik olarak çalışılması Etüdün dinlenmesi | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
12 | Etüdün dinlenmesi Romantik eserin teknik ve müzikal olarak çalışılması | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
13 | Çağdaş eserin teknik ve müzikal olarak çalışılması Solo sonatın teknik ve müzikal olarak çalışılması | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
14 | Etüdün dinlenmesi Romantik eserin teknik ve müzikal olarak çalışılması Çağdaş eserin teknik ve müzikal olarak çalışılması Solo sonatın teknik ve müzikal olarak çalışılması | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
15 | Final sınavına hazırlık Etüdün dinlenmesi Romantik eserin tamamının dinlenmesi Çağdaş eserin tamamının dinlenmesi Solo sonatın tamamının dinlenmesi | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Soru Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Soru Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |