Genel Bilgi
Kod | MÜZ1711 |
Ad | Çalgı Öğretim Yöntemleri I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Anton TROFIMOV |
Dersin Amacı / Hedefi
Orta ve ileri düzey çalgı eğitiminde çeşitli yaklaşım, yöntem ve uygulamalar ile müziğin dönemleri içinde yer alan konçerto, sonat ve çalgı eğitim metotlarını teknik ve müzikal açıdan inceler.
Dersin İçeriği
Kendi çalgısının eğitimini amaçlayan çeşitli pedagojik metodlar, bunların incelenmesi ve uygulanması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
jorin Yepifanov metodu
Notlar
jorin Yepifanov metodu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
ÖÇ02 | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. |
ÖÇ03 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur. |
ÖÇ04 | Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. |
ÖÇ05 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müzik Eğitim Programı içerisinde kendi alanına özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisini kurar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri sanat kültürü ve estetik bilgisi ile değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Müzik Eğitim Programı kendi sanat alanında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üst düzeyde beceriler gerektiren bir sanat eserini yorumlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana özgü ileri düzeyde sanat ve icra konusundaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkin biçimde aktarır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eğitim Programındaki seçili eserleri yenilikçi ve özgün biçimde teknik ve müzikal anlamda icra eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci ile sanatın gelişimi ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanına özgü edindiği bilgiyi disiplinlerarası çalışma ortamında bir müzikal bir topluluk içerisinde paylaşır ve uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enstrüman eğitimi temel ilkeleri ve yöntemleri; başlangıç, orta ve ileri düzey çalgı eğitiminde çeşitli yaklaşım, yöntem ve uygulamalar; | Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | 2 Enstrüman eğitimi temel ilkeleri ve yöntemleri; başlangıç, orta ve ileri düzey çalgı eğitiminde çeşitli yaklaşım, yöntem ve uygulamalar; | Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Çalgıların çeşitli dönemlerdeki repertuarlarının incelenmesi, bu dönemler içinde yer alan Konçerto, Sonat ve Solo eserlerin, çalgı eğitim metotlarının teknik ve müzikal açıdan incelenmesi | Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | 2 Çalgıların çeşitli dönemlerdeki repertuarlarının incelenmesi, bu dönemler içinde yer alan Konçerto, Sonat ve Solo eserlerin, çalgı eğitim metotlarının teknik ve müzikal açıdan incelenmesi | Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Farklı yaş ve sınıflardaki öğrencilerin eğitim ve öğretim sorunlarının araştırılması, incelenmesi ve uygulama biçimlerinin öğretilmesi | Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | 2 Farklı yaş ve sınıflardaki öğrencilerin eğitim ve öğretim sorunlarının araştırılması, incelenmesi ve uygulama biçimlerinin öğretilmesi | Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | 5 Farklı yaş ve sınıflardaki öğrencilerin eğitim ve öğretim sorunlarının araştırılması, incelenmesi ve uygulama biçimlerinin öğretilmesi | Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
|
9 | Çalgı eğitimine yönelik, teknik, müzikal ve benzeri konularda, farklı yaş ve sınıflardaki öğrencilerin eğitim ve öğretim sorunlarının araştırılması, incelenmesi ve uygulama biçimlerinin öğretilmesi | Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | 1 Çalgı eğitimine yönelik, teknik, müzikal ve benzeri konularda, farklı yaş ve sınıflardaki öğrencilerin eğitim ve öğretim sorunlarının araştırılması, incelenmesi ve uygulama biçimlerinin öğretilmesi | Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | 3 Çalgı eğitimine yönelik, teknik, müzikal ve benzeri konularda, farklı yaş ve sınıflardaki öğrencilerin eğitim ve öğretim sorunlarının araştırılması, incelenmesi ve uygulama biçimlerinin öğretilmesi | Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | 4 Çalgı eğitimine yönelik, teknik, müzikal ve benzeri konularda, farklı yaş ve sınıflardaki öğrencilerin eğitim ve öğretim sorunlarının araştırılması, incelenmesi ve uygulama biçimlerinin öğretilmesi | Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | 5 Çalgıların çeşitli dönemlerdeki repertuarlarının incelenmesi, bu dönemler içinde yer alan Konçerto, Sonat ve Solo eserlerin, çalgı eğitim metotlarının teknik ve müzikal açıdan incelenmesi, | Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | 6 Çalgıların çeşitli dönemlerdeki repertuarlarının incelenmesi, bu dönemler içinde yer alan Konçerto, Sonat ve Solo eserlerin, çalgı eğitim metotlarının teknik ve müzikal açıdan incelenmesi, | Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | 7 Çalgı eğitimine yönelik, teknik, müzikal ve benzeri konularda, farklı yaş ve sınıflardaki öğrencilerin eğitim ve öğretim sorunlarının araştırılması, incelenmesi ve uygulama biçimlerinin öğretilmesi | Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 46 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,84 | ||
AKTS | 2 AKTS |