BTE736 Eğitimde Oyunlaştırma

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BTE736
Ad Eğitimde Oyunlaştırma
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; oyun, eğitimde oyunlaştırma ile ilgili kavramlar, oyun bileşenleri, oyunlaştırma ilkeleri ile ilgili gerekli bilgileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Oyunlaştırmanın psikolojik temelleri, ilgili kurmalar ve temel kavramları, oyunlaştırma modelleri, oyunlaştırmanın bileşenleri, oyunlaştırma tasarımı, oyunlaştırma etiği.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Kapp, K. M. The gamification of learning and instruction game-based methods and strategies for training and education. John Wiley Sons.

Notlar

bulut tabanlı ilgili yazılımlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel oyunlaştırma kavramlarını bilir.
ÖÇ02 Oyun ile oyunlaştırmanın benzerlik ve farklılıklarını açıklar
ÖÇ03 Oyunla ilgili psikoloji teorilerini açıklar.
ÖÇ04 Oyunlaştırma bileşenlerini sayar.
ÖÇ05 Oyunlaştırmada motivasyon türlerini özetler.
ÖÇ06 Oyunlaştırmanın öğretim sürecindeki olumlu ve olumsuz yanlarını tartışır.
ÖÇ07 Bir oyunlaştırma tasarımı yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim Teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güncel sorun ve uygulamaları takip edip ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda sorun tespit eder, çözüm önerir ve değerlendirir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eleştirel düşünür, yeni fikirler üretir ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını kalite süreçleri temelinde yorumlar, geliştirir ve değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplin alanlarına öğretim teknolojilerini entegre ederek öğretim etkinlik ve uygulamaları geliştirir ve bu yolla öğretim etkililiğini arttırır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim teknolojilerin ilkelerine dayalı olarak güncel dijital platformlara uygun öğretimsel içerikler tasarlar ve geliştirir. 4
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan dijital yetkinlik becerileri ile yeni ortaya çıkan güncel öğretim teknolojileri ile ilgili okuryazarlıkları çağın gerekliliklerine uygun şekilde edinir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve Dersin tanıtımı İlgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Oyunlaştırma ile ilgili temel kavramlar. İlgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Oyun ve oyunlaştırmanın kuramsal temelleri ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Oyun oynamanın olumlu ve olumsuz yönleri. ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Oyun psikolojisi ve oyun bağımlılığı ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Oyunlaştırma bileşenleri ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Farklı disiplinlerden oyunlaştırma örnekleri ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Eğitimde oyunlaştırma örnekleri ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Eğitimde oyunlaştırma örnekleri ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
11 Oyunlaştırma araçları ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Oyunlaştırma modelleri ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Sınıf içi oyunlaştırma tasarımı ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Oyunlaştırma ve etik ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Proje sunumları ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları dönemdeki ilgili konuların tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları dönemdeki ilgili konuların tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 09:28