BTE740 Öğretim Teknolojileri ve STEM+A

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BTE740
Ad Öğretim Teknolojileri ve STEM+A
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OZAN ŞENKAL


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, öğrencilerin Öğretim Teknolojileri ve STEM+A temel kavramları hakkında bilgi edinmelerini ve uygulamalarını kullanma deneyimlerinin kazandırılmasını amaçlar.

Dersin İçeriği

Öğretim Teknolojileri ve STEM+A derslerinde öğrenciler öğrendikleri robotic kodlama, matematik ve fen deneylerle/etkinliklerle öğretim teknolojilerinide bilerek gündelik hayatta sorun çözebilecek bir ürüne dönüştürme

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çepni S. (2018). Kuramdan Uygulamaya STEM+A+E Eğitimi. Pegem Akademi, 2. Baskı, Ankara.

Notlar

Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları/sunular


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 STEM+A eğitiminde kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri kavramak
ÖÇ02 Disiplinlerarası proje temelli STEM+A eğitimi yaklaşımının pedagojik temellerini kavramak
ÖÇ03 Öğrenenlerde 21.yy becerilerinin geliştirilmesi amacına yönelik STEM+A temelli etkinlik geliştirebilmek
ÖÇ04 Eğitimde STEM+A yöntemlerini kullanmak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim Teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güncel sorun ve uygulamaları takip edip ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda sorun tespit eder, çözüm önerir ve değerlendirir. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eleştirel düşünür, yeni fikirler üretir ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını kalite süreçleri temelinde yorumlar, geliştirir ve değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplin alanlarına öğretim teknolojilerini entegre ederek öğretim etkinlik ve uygulamaları geliştirir ve bu yolla öğretim etkililiğini arttırır. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim teknolojilerin ilkelerine dayalı olarak güncel dijital platformlara uygun öğretimsel içerikler tasarlar ve geliştirir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan dijital yetkinlik becerileri ile yeni ortaya çıkan güncel öğretim teknolojileri ile ilgili okuryazarlıkları çağın gerekliliklerine uygun şekilde edinir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Geleceğin Dünyası Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Eğitimde Geleneksel Anlayışa Yeni Bir S(İ)tem Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 STEM Eğitiminde Global Gelişmeler ve Türkiye İçin Çıkarımlar Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik (STEAM) Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 E-STEM (Girişimcilik, Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 STEM Öğretme-Öğrenme Modelleri: 5E Öğrenme Modeli, Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı ve STEM SOS Modeli Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 STEM ve Teknoloji Uygulamaları Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık ve konuları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Lego Robotik Uygulamaları ile STEM Eğitimi Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 STEM Eğitiminde Bilişimsel Düşünme ve Kodlamanın Rolü Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İnsan ve Makine Etkileşimi: Artırılmış Gerçeklik ve Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Uygulama Örnekleri Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Okul Öncesi Dönemde STEM Eğitimi, Üstün Yeteneklilerde STEM Eğitimi, Engelsiz STEM Eğitimi Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 STEM Eğitiminde Ölçme Değerlendirme Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Öğretmen Yetiştirme Anlayışındaki Dönüşümler ve STEM Öğretmeni Eğitimi Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık ve konuları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık ve konuları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 09:30