BTE740 Öğretim Teknolojileri ve STEM+A

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BTE740
Ad Öğretim Teknolojileri ve STEM+A
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OZAN ŞENKAL
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. OZAN ŞENKAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, öğrencilerin Öğretim Teknolojileri ve STEM+A temel kavramları hakkında bilgi edinmelerini ve uygulamalarını kullanma deneyimlerinin kazandırılmasını amaçlar.

Dersin İçeriği

Öğretim Teknolojileri ve STEM+A derslerinde öğrenciler öğrendikleri robotic kodlama, matematik ve fen deneylerle/etkinliklerle öğretim teknolojilerinide bilerek gündelik hayatta sorun çözebilecek bir ürüne dönüştürme

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çepni S. (2018). Kuramdan Uygulamaya STEM+A+E Eğitimi. Pegem Akademi, 2. Baskı, Ankara.

Notlar

Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları/sunular


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 STEM+A eğitiminde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerini kavrar.
ÖÇ02 Disiplinler arası proje temelli STEM+A eğitimi yaklaşımının pedagojik temellerini kavrar.
ÖÇ03 Öğrenenlerde 21.yy becerilerinin geliştirilmesi amacına yönelik STEM+A temelli etkinlik geliştirir.
ÖÇ04 Eğitimde STEM+A yöntemlerini kullanmak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim Teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güncel sorun ve uygulamaları takip edip ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda sorun tespit eder, çözüm önerir ve değerlendirir. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eleştirel düşünür, yeni fikirler üretir ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını kalite süreçleri temelinde yorumlar, geliştirir ve değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplin alanlarına öğretim teknolojilerini entegre ederek öğretim etkinlik ve uygulamaları geliştirir ve bu yolla öğretim etkililiğini arttırır. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim teknolojilerin ilkelerine dayalı olarak güncel dijital platformlara uygun öğretimsel içerikler tasarlar ve geliştirir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan dijital yetkinlik becerileri ile yeni ortaya çıkan güncel öğretim teknolojileri ile ilgili okuryazarlıkları çağın gerekliliklerine uygun şekilde edinir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Geleceğin Dünyası Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Eğitimde Geleneksel Anlayışa Yeni Bir S(İ)tem Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 STEM Eğitiminde Global Gelişmeler ve Türkiye İçin Çıkarımlar Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik (STEAM) Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 E-STEM (Girişimcilik, Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 STEM Öğretme-Öğrenme Modelleri: 5E Öğrenme Modeli, Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı ve STEM SOS Modeli Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 STEM ve Teknoloji Uygulamaları Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık ve konuları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Lego Robotik Uygulamaları ile STEM Eğitimi Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 STEM Eğitiminde Bilişimsel Düşünme ve Kodlamanın Rolü Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İnsan ve Makine Etkileşimi: Artırılmış Gerçeklik ve Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Uygulama Örnekleri Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Okul Öncesi Dönemde STEM Eğitimi, Üstün Yeteneklilerde STEM Eğitimi, Engelsiz STEM Eğitimi Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 STEM Eğitiminde Ölçme Değerlendirme Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Öğretmen Yetiştirme Anlayışındaki Dönüşümler ve STEM Öğretmeni Eğitimi Ders Kitabındaki İlgili Konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık ve konuları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık ve konuları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.12.2024 02:45