Genel Bilgi
Kod | BTE740 |
Ad | Öğretim Teknolojileri ve STEM+A |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OZAN ŞENKAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OZAN ŞENKAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilerin Öğretim Teknolojileri ve STEM+A temel kavramları hakkında bilgi edinmelerini ve uygulamalarını kullanma deneyimlerinin kazandırılmasını amaçlar.
Dersin İçeriği
Öğretim Teknolojileri ve STEM+A derslerinde öğrenciler öğrendikleri robotic kodlama, matematik ve fen deneylerle/etkinliklerle öğretim teknolojilerinide bilerek gündelik hayatta sorun çözebilecek bir ürüne dönüştürme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çepni S. (2018). Kuramdan Uygulamaya STEM+A+E Eğitimi. Pegem Akademi, 2. Baskı, Ankara.
Notlar
Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları/sunular
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | STEM+A eğitiminde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerini kavrar. |
ÖÇ02 | Disiplinler arası proje temelli STEM+A eğitimi yaklaşımının pedagojik temellerini kavrar. |
ÖÇ03 | Öğrenenlerde 21.yy becerilerinin geliştirilmesi amacına yönelik STEM+A temelli etkinlik geliştirir. |
ÖÇ04 | Eğitimde STEM+A yöntemlerini kullanmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim Teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel sorun ve uygulamaları takip edip ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda sorun tespit eder, çözüm önerir ve değerlendirir. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eleştirel düşünür, yeni fikirler üretir ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını kalite süreçleri temelinde yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplin alanlarına öğretim teknolojilerini entegre ederek öğretim etkinlik ve uygulamaları geliştirir ve bu yolla öğretim etkililiğini arttırır. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretim teknolojilerin ilkelerine dayalı olarak güncel dijital platformlara uygun öğretimsel içerikler tasarlar ve geliştirir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan dijital yetkinlik becerileri ile yeni ortaya çıkan güncel öğretim teknolojileri ile ilgili okuryazarlıkları çağın gerekliliklerine uygun şekilde edinir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Geleceğin Dünyası | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Eğitimde Geleneksel Anlayışa Yeni Bir S(İ)tem | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | STEM Eğitiminde Global Gelişmeler ve Türkiye İçin Çıkarımlar | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik (STEAM) | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | E-STEM (Girişimcilik, Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | STEM Öğretme-Öğrenme Modelleri: 5E Öğrenme Modeli, Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı ve STEM SOS Modeli | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | STEM ve Teknoloji Uygulamaları | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık ve konuları gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Lego Robotik Uygulamaları ile STEM Eğitimi | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | STEM Eğitiminde Bilişimsel Düşünme ve Kodlamanın Rolü | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İnsan ve Makine Etkileşimi: Artırılmış Gerçeklik ve | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Uygulama Örnekleri | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Okul Öncesi Dönemde STEM Eğitimi, Üstün Yeteneklilerde STEM Eğitimi, Engelsiz STEM Eğitimi | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | STEM Eğitiminde Ölçme Değerlendirme | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Öğretmen Yetiştirme Anlayışındaki Dönüşümler ve STEM Öğretmeni Eğitimi | Ders Kitabındaki İlgili Konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık ve konuları gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık ve konuları gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |