Genel Bilgi
Kod | BTE737 |
Ad | Uzaktan Eğitimin Temelleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; uzaktan eğitim ile ilgili kuramsal bilgileri kazandırmak. Uzaktan eğitim sistemlerini tanıtmak, uzaktan eğitim ders içeriklerinin üretilmesi ve değerlendirilmesi için gereken bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Uzaktan eğitim tanımları, uzaktan eğitimin faydaları, sınırlılıkları, uygulama modelleri, kuramlar, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler, Internet okulları ve sanal sınıflar, uzaktan eğitimde öğrenci ve içerik destek sistemleri, lms, cms, uzaktan eğitim hizmeti veren üniversite örnekleri, uzaktan eğitimde yeni eğilimler, uzaktan eğitimde geleceğin teknolojileri .
Dersin Ön Koşulu
yok.
Kaynaklar
Açık Ve Uzaktan Öğrenme, Tekinarslan ,E. Gürer, M. Pegem,
Notlar
edenonline, elearningindustry
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uzaktan eğitimin temel kavramlarını listeler. |
ÖÇ02 | Uzaktan eğitimde öğrenmenin koşullarını açıklar . |
ÖÇ03 | Uzaktan eğitimin olumlu yönlerini ve sınırlılıklarını sayar. |
ÖÇ04 | Öğrenim yönetim sistemlerinin temel özelliklerini açıklar. |
ÖÇ05 | Uzaktan eğitim ders içeriklerini değerlendirir. |
ÖÇ06 | Bir uzaktan eğitim ders planı yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim Teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel sorun ve uygulamaları takip edip ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda sorun tespit eder, çözüm önerir ve değerlendirir. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eleştirel düşünür, yeni fikirler üretir ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını kalite süreçleri temelinde yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplin alanlarına öğretim teknolojilerini entegre ederek öğretim etkinlik ve uygulamaları geliştirir ve bu yolla öğretim etkililiğini arttırır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretim teknolojilerin ilkelerine dayalı olarak güncel dijital platformlara uygun öğretimsel içerikler tasarlar ve geliştirir. | 3 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan dijital yetkinlik becerileri ile yeni ortaya çıkan güncel öğretim teknolojileri ile ilgili okuryazarlıkları çağın gerekliliklerine uygun şekilde edinir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve Ders içeriklerinin tanıtılması | Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Uzaktan eğitimin faydaları, sınırlılıkları | Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Uzaktan eğitimde kullanılan uygulama modelleri | Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Uzaktan eğitime yön veren kuramlar | Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler: tv, video, radyo ve yazılı materyaller | Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Uzaktan eğitim tanımları | Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Uzaktan eğitim içeriklerinin incelenmesi | Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Preliminary examination of the topic of the week in the course flow. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Uzaktan eğitimde çocuk tv programları | Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Uzaktan eğitimde yetişkin eğitimi | Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Internet okulları ve sanal sınıflar | Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Uzaktan eğitimde öğrenci ve içerik destek sistemleri: lms | Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Uzaktan eğitim hizmeti veren üniversite örnekleri | Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Uzaktan eğitimde yeni eğilimler | Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Uzaktan eğitimde geleceğin teknolojileri | Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders akışındaki tüm konuların incelenmesi. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders akışındaki tüm konuların incelenmesi. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |