Genel Bilgi
Kod | BK561 |
Ad | Nematodların Ekolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İBRAHİM HALİL ELEKCİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. İBRAHİM HALİL ELEKCİOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Nematodların yaşadıkları ekosistemde etkileşim içinde bulundukları canlı ve cansız etmenler ve bunların bireyler ve populasyon üzerine etkileri öğretilecektir.
Dersin İçeriği
Nematodların bulundukları yaşam ortamlarında etkileşim içinde bulundukları canlı ve cansız etmenler, bunların nematodlar üzerine etkileri, nematodların dağılımları, toprağın biyolojik aktivitesi içinde işlevleri, populasyon yoğunluğu, populasyon gelişmesi.
Dersin Ön Koşulu
Nematoloji dersinde anlatılan genel konular.
Kaynaklar
Öğretim üyesinin derlediği ders notu.
Notlar
Principles of nematode ecology.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekolojinin genel prensipleri |
ÖÇ02 | Nematodların yaşam ortamlarının, incelenmesi |
ÖÇ03 | Nematodları etkileyen cansız etmenler. |
ÖÇ04 | Nematodları etkileyen canlı etmenler. |
ÖÇ05 | Nematodların Populasyon ekolojisi |
ÖÇ06 | Nematodların populasyon gelişmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekolojinin genel prensiplerinin tanıtımı. | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
2 | Toprağın fiziksel özellikleri, tekstür, toprak nemi, toprak sıcaklığı. | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Toprağın fiziksel özelliklerinin nematodlar üzerine etkisi. | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Nematodların hayatta kalma stratejileri. | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Toprakta yaşayan canlı etmenler; fauna ve flora. | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | Nematodların toprakta bulunan diğer canlılarla ilişkileri. | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | Nematodların beslenme davranışları. | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Çoktan seçmeli sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Nematodların dağılımı ve yayılışi. | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Populasyon ekolojisi. | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Nematodlar üzerine çalışma yöntemleri. | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Nematodların populasyon dağılımı. | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Populasyon yoğunluğu zarar ilişkisi. | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Populasyon yoğunluğu verim kaybı ilişkisi. | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | Dersin genel değerlendirmesi. | Ders notlarından ve sunulardan çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çoktan seçmeli sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çoktan seçmeli sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |