BK0074 Süs Bitkileri Hastalıkları ve Hastalık Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BK0074
Ad Süs Bitkileri Hastalıkları ve Hastalık Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ORHAN BOZAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Süs bitkilerinde hastalıklara neden olan abiyotik faktörler, fungus, bakteri, virüs ve virüs benzeri etmenlerin genel özellikleri ve genel hastalık belirtileri, bu hastalıklara yönetiminde kullanılabilecek yeni yöntemlerin anlatılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Fungal, bakteriyel ve viral hastalık etmenlerin süs bitkilerinde oluşturduğu hastalık belirtileri, hastalık oluşturma mekanizmaları (virülenslik faktörleri), hastalık ilerleme eğrilerinin oluşturulması (The area under the disease progress curve AUDPC), ekonomik kayıplar, hastalık epidemiyolojisi, hastalık mücadelesinde hijyen ve sanitasyon, sağlıklı üretim materyali eldesi, biyolojik mücadelede dost mikroorganizmaların (antagonist bakteriler, virüsler ve funguslar) kullanım olanakları, bitkilerde dayanıklılığı uyarmanın yolları ve kimyasal mücadele (nano partiküller, antimikrobiyal bileşikler vb) olanakları anlatılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır

Kaynaklar

Süs Bitkilerinin Hastalıkları, Prof. Dr. Sabri Sümer Dörtrenk Yayın Tanıtım, 2008, ANKARA

Notlar

Ek kaynak olarak internetten elde edilecek literatürlerden kullanılacaktır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Süs bitkilerinde hastalıklara neden olan abiyotik faktörler, fungus, bakteri, virüs ve virüs benzeri etmenlerin genel özellikleri ve hastalık belirtilerini tanımlar
ÖÇ02 Süs bitkilerindeki ekonomik zararlara neden olan önemli hastalıkları ayırt eder
ÖÇ03 Süs bitkilerindeki hastalıkların bitkilere verdiği ekonomik zararı tanımlar, önemini açıklar
ÖÇ04 Süs bitkilerindeki hastalıklarla genel mücadele yöntemlerini gösterir
ÖÇ05 Süs bitkilerindeki hastalıkları yönetiminde yeni yaklaşımları savunur
ÖÇ06 Süs bitkilerindeki hastalıklara karşı bitki koruma tavsiyelerini listeler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. 1
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 1. Süs bitkileri hakkında genel bilgiler Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 2. Süs bitkilerinin ekonomik önemi ve bölgesel üretim durumu Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 3. Süs bitkilerinde hastalık oluşturan abiyotik faktörler Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 4. Süs bitkilerinin fungal hastalıkları I Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 5. Süs bitkilerinin fungal hastalıkları II Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 6. Süs bitkilerinin Bakteriyel hastalıkları I Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 7. Süs bitkilerinin Bakteriyel hastalıkları II Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınav sorularının hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 9. Süs bitkilerinin Virüs ve virüs benzeri hastalıkları I Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 10. Süs bitkilerinin Virüs ve virüs benzeri hastalıkları II Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 11. Süs bitkilerinde hastalık oluşturma mekanizmaları (virülenslik faktörleri), hastalık ilerleme eğrilerinin oluşturulması Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 12. Süs bitkilerinde hastalık epidemiyolojisi Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 13. Süs bitkileri hastalıkları mücadelesinde; hijyen ve sanitasyon, sağlıklı üretim materyali eldesi Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 14. Süs bitkilerinde biyolojik mücadelede dost mikroorganizmaların (antagonist bakteriler, virüsler ve funguslar) kullanım olanakları Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 15. Süs bitkilerinde dayanıklılığı uyarmanın yolları ve kimyasal mücadele (nano partiküller, antimikrobiyal bileşikler vb) olanakları Kaynak kitaplardan ve verilen sunulardan çalışarak derse hazırlanmak. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav sorularının hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav sorularının hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 09:21