Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| BİTKİ KORUMA (DR) | |
| Kod | BK040 |
| Ad | Özel Bağ Hastalıları |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DAVUT SONER AKGÜL |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler üzüm yetiştiriciliği, asma hastalıkları ve mücadelesiyle hakkında bilgiler öğrenirler
Dersin İçeriği
Genel Bağcılık ve asma hastalıklarının tanıtımı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bağ Hastalıkları ve Zararlıları
Notlar
Power-point sunuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Dünya ve Türkiye bağcılığını açıklar |
| ÖÇ02 | Vitis türleri ve anaçlarını listeler |
| ÖÇ03 | Asmanın yapısı ve büyüme dönemlerini tarif eder |
| ÖÇ04 | Bağ hastalıklarının tarihsel önemini tartışır |
| ÖÇ05 | Bağ antraknozu ve Armillaria kök çürüklüğünü tanımlar |
| ÖÇ06 | Çeşitli meyve çürüklükleri ve acı çürüklüğü tanımlar |
| ÖÇ07 | Bağ mildiyösü ve mücadelesini açıklar |
| ÖÇ08 | Bağ küllemesi ve epidemiyolojisini tartışır |
| ÖÇ09 | Phomospsis dal ve yaprak leke hastalığını tanımlar |
| ÖÇ10 | Asma fidanı hastalıklarını listeler |
| ÖÇ11 | Botryosphaeria Geriye Ölüm hastalığını tanımlar |
| ÖÇ12 | Genç asma ölümü hastalıklarını listeler |
| ÖÇ13 | Esca sendromu ve Eutypa geriye ölüm hastalığını açıklar |
| ÖÇ14 | Bağ hastalıklarında kullanılan fungisitleri listeler |
| ÖÇ15 | Asmadaki fungal fruktifikasyon yapılarını tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. | 1 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir. | |
| PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Vitis cinsi, Vitis türleri ve anaçlar | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | Asmanın yapısı ve büyüme dönemleri | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Bağ hastalıklarının tarihsel önemi | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | Bağ mildiyösü, epidemiyolojisi ve mücadelesi | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Bağ küllemesi, epidemiyolojisi ve mücadelesi | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Salkımda kurşuni küf hastalığı ve mücadelesi | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | Asma fidanlıklarında görülen hastalıklar | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | Sözlü sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
| 9 | Botryosphaeria kangreni ve mücadelesi | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 10 | Esca sendromu ve mücadelesi | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Fidanlıklarda görülen kök çürüklüğü hastalıkları | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Fusarium ve Verticillium solgunluğu | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 | Bağlarda budama sonrası fungisit uygulamaları | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Bağlarda kimyasal mücadele | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Asma kök çürüklükleri | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sözlü sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||