Genel Bilgi
Kod | BK032 |
Ad | Bitki Hastalıklarının Mücadelesinde Erken Uyarı Modelleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ ERKILIÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitki hastalıklarının mücadelesinde gereksiz pestisit kullanımını engellemek ve daha az kimyasalla etkin bir kontrol sağlayabilmek
Dersin İçeriği
Bitki hastalıklarının tanımı, önemi, mücadelesi ve mücadeleye esas teşkil edebilecek olan erken uyarının önemi ve kullanılabilirliği
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
TAGEM, Bitki Hastalıkları Teknik Talimatları İnternet Kaynakları
Notlar
Biçici, M., 1993. Bitki Hastalıkları Epidemiyolojisi. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Yayın No.: 60, Adana, 316s.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki hastalıklarının önemini bilir. |
ÖÇ02 | Bitki hastalıklarına karşı mücadele yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Hastalık salgınlarını ve buna neden olan etkenleri öğrenir. |
ÖÇ04 | Hastalıklara karşı erken uyarının önemini bilir. |
ÖÇ05 | Bazı erken uyarı modellerinin işleyişini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitki hastalıkları ve tarihçesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bitki hastalıklarının ekonomik önemi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bitki hastalıklarına karşı kullanılan mücadele yöntemleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kimyasal mücadele ve sakıncaları | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kimyasal mücadeleye alternatif yöntemler | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Bitki hastalık salgınları | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Epidemilere etki eden faktörler | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Epidemilerin çevre ile olan ilişkisi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Ön tahmin ve erken uyarının tanımı ve önemi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ön tahmin ve erken uyarı modelleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Elma kara lekesine karşı kullanılan erken uyarı modelleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Tahıl pas hastalıklarına karşı kullanılan erken uyarı modelleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Patates mildiyösüne karşı kullanılan erken uyarı modelleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Bağ mildiyösüne karşı kullanılan erken uyarı modelleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konularıverilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |