Genel Bilgi
Kod | BK019 |
Ad | Herbisitlerde Kalıntı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SİBEL UYGUR |
Dersin Amacı / Hedefi
Herbisitlerin neden olabileceği kalıntı problemlerini, belirleme yöntemlerini ve kalıntı sorununun nasıl ortadan kaldırılacağını öğrenmek dersin amacıdır.
Dersin İçeriği
Dünyada en çok kullanılan pestisit grubu olan herbisitlerin daimi ve yanlış kullanım sonucu yarattığı sorunlardan biride kalıntı problemidir. Özellikle mikrobiyal ve kimyasal yollarla parçalanan herbisitlerde karşılaşılan kalıntı problemleri, mekanizması ve etkileyen faktörler bu dersin konusudur.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Residual Herbicides, Degradation, and Recropping Intervals, Kansas State University Agricultural Experiment Station and Cooperative Extension Service
Notlar
Residual Herbicides, Degradation, and Recropping Intervals, Kansas State University Agricultural Experiment Station and Cooperative Extension Service
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Herbisit kalıntısının ne anlama geldiğini öğrenirler. |
ÖÇ02 | Herbisit kalıntılarının hangi durumlarda ortaya çıkacağını öğrenirler. |
ÖÇ03 | Hangi herbisitlerin kalıntıya neden olabileceğini öğrenirler. |
ÖÇ04 | Herbisit kalıntılarının nasıl belirlendiği ile ilgili bilgi sahibi olurlar. |
ÖÇ05 | Herbisit kalıntı yönetimini öğrenirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Herbisitlerde kalıntı Kavramı | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bitkilerde herbisit kalıntısının oluşma nedenleri | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Herbisitlerin bitkiye alınması | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Herbisitlerin bitkide taşınması | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Herbisitlerin toprakta parçalanma yolları | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Herbisitlerin bitkide parçalanma yolları | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Herbisitlerin uygulama zamanları | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Herbisitleri sürüklenmesi | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Herbisit fitotoksititesi | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bitkilerde herbisit kalıntısının belirlenmesi I | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Bitkilerde herbisit kalıntısının belirlenmesi II | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Bitkilerde herbisit kalıntı yönetimi I | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Bitkilerde herbisit kalıntı yönetimi II | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Bitkilerde herbisit kalıntı yönetimi III | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına kadar işlenmiş konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına kadar işlenmiş konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |