BYA250 Mesleki Yabancı Dil 2

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BYA250
Ad Mesleki Yabancı Dil 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Ebru CANIKALP
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. Murat DENİZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, mesleki düzeyde ihtiyaç duyulan terimler, kelime kalıpları ve diyaloglar ile öğrencilere akademik İngilizce için temel oluşturulmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler konuşma, dinleme, anlama,yazma, okuma, telefon cevaplama, telefonla arama yapma aranılan kişinin işyerinde bulunmaması aranılan kişinin müsait olmaması randevu alma, randevu verme, randevunun iptali, teyidi, ertelenmesi, otel reservasyonları, reservasyonun teyidi, reservasyonun iptali, ilgili yazışmalar, havayolu reservasyonları, reservasyonun teyidi, iptali. Yanlış numara çevirme,yanlış arama ile karşılaşma problemleri, yönetici için telefonla arama yapma, numaranın meşgul, yanlış, bozuk olması durumları, mesajlar, mesaj alma-verme, mesaj formu kullanımı, telefon ile ilgili örnek diyaloglar, haftalık iş çizelgeleri ve iş programları, seyahat programı konularını öğrenir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ian, B. (2003). English for Work: Everyday Business Writing (General Professional English)/Ian Badger & Sue Pedley.

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Formel bir biçimde yabancı dilde telefon görüşmesi yapabilir.
ÖÇ02 Şirket ziyareti gerçekleştirirken temel düzeyde yabancı dilde iletişim kurabilir.
ÖÇ03 Bir meslekle ilgili olarak işin niteliği, sorumluluğu, çalışma koşulları, mali şartları ve emeklilik gibi konularda temel kavramları yabancı dilde kavrar.
ÖÇ04 Müşteri ve şirket için yabancı dilde sunum yapmaya ilişkin temel kavramları öğrenir.
ÖÇ05 Müşteri ve şirket için yabancı dilde toplantı düzenlemeye ilişkin temel kavramları öğrenir.
ÖÇ06 Müşteri ve şirket ilişkilerinde sosyalleşme ve seyahate ilişkin temel kavramları yabancı dilde kavrar.
ÖÇ07 Müşterilerle ve şirketlerle mail aracılığıyla yabancı dilde yazışma yapabilme ve iletişim kurabilmeye ilişkin kavramsal ifadeleri temel düzeyde öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanına ilişkin temel kavram ve ilkeleri tanımlar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı mesleğinde karşılaşılan problemlerin çözümü için gerekli olan verileri toplar, analiz eder, değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak takip eder ve değerlendirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal, ekonomik, kültürel ve hukuki konularda temel bilgiye sahip olur. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bürolarda kendisine bağlı olarak çalışan işgörenlerin denetlenmesi ve değerlendirilmesine yönelik bilgilere sahip olur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bürolarda teknoloji kullanımı ile ilgili bilgileri açıklar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanı ile ilgili bürolarda yürütülebilecek hizmetleri ve buna bağlı işlemleri açıklar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanı ile ilgili karşılaşılan genel sorunları, teorik bilgi ve becerileri kullanmak suretiyle çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yöneticinin öngördüğü örgüt ile gereken bilgileri toplayarak rapor halinde sunabilir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Büro teknolojilerini etkin olarak kullanabilir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yöneticinin öngördüğü organizasyonlara ilişkin zaman ve protokol düzenlemeleri yapabilir. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireylerin sosyal, kültürel farklılıklarını ve alanları ile ilgili özel gereksinimlerini de dikkate alarak uygun ortamları oluşturabilir. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yöneticiye yönelik evrak, kayıt işleyişini kontrol altında tutabilecek yöntem ve teknikleri uygulayabilir. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alabilir. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi kendine öğrenme yetisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yöneticiyle, örgütün iç ve dış çevresiyle etkili ve sağlıklı iletişim kurabilir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanabilir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanına ilişkin gerekli olan sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilicine sahip olur. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Telefon etme - Aramayı başlatma, Bilgileri kontrol etme, Arayandan beklemesini isteme, Arayandan mesaj bırakmasını isteme, Anladığınızdan emin olma, aramayı sonlandırma, Otomatik mesaj, Şirket Ziyareti Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
2 Telefon etmek - Sesli mesaj, Mesaj bırakmak, Konuşamama, Arama sebebi, Arayanı duyamama, Aramayı bitirmek Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
3 Şirket Ziyareti - Ofis yol tarifi, Kaybolma, Varış, Toplantı, Şirket Tanıtma Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Beyin Fırtınası
4 Şirket Ziyareti – Şirket Tarihçesi, Ofis turu, Ticari faaliyetler, Pazarlar, Rekabet Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 İş Bilgileri – Sorumluluklar, İşin Nitelikleri, Sıradan bir gün, Yeni bir randevunun tartışılması Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 İş Bilgileri – Çalışma koşulları, Mali ödüller, İş faydaları, İşten çıkarma ve emeklilik Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme
7 Sunumlar - Sahneyi Hazırlamak, Devam Etmek, Sorularla Başa Çıkmak, Beklenmeyenle Başa Çıkmak, Özetlemek, Sona Ermek Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara sınav Konunun ders notlarından okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sunumlar - Bazı gerçekler ve rakamlar, Tahminler, Trendler Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Toplantılar – Toplantı ayarlama, Toplantıyı erteleme, Toplantı ayarlama, Toplantıyı e-postayla onaylama Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
11 Toplantılar – Bir gündem üzerinde çalışmak, Bir toplantıya rapor vermek, Bir anlaşmaya varmak, Bir noktaya değinmek, Takip eden bir telefon görüşmesi, Eylem noktaları, Tutanakların e-postayla gönderilmesi Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
12 Eğlenceli ve Sosyalleşme – Kahve mi çay mı?, Menüyü tercüme etmek, Yemek sipariş etmek Yaşadığınız yer, Sohbet başlatma, Ailevi konular, Kültürel tavsiyeler, Hassas konular Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Seyahat – Uçuş için check-in yapmak, Araba kiralamak, Trene binmek, Otel rezervasyonu yapmak, Otele yerleşmek, Check-in masasında, Uçuş gecikmesi, Sıkı bağlantı, Otel karışıklığı, Ödeme sorunu Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
14 E-posta gönderme- İlk temas, Resmi bir mesaj, Gündelik meseleler, Gelecekteki bir toplantı, Daveti reddetmek, Teşekkür etmek, Davet, Daveti kabul etmek Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
15 E-posta – İyi dileklerin iletilmesi, Sorunlar, İyi haberler, Genel duyuru, Bilgi Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Final Sınavı Konunun ders notlarından okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Konunun ders notlarından okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 09:23