Genel Bilgi
Kod | TDE1892 |
Ad | Türk Öykücülüğü Üzerine İncelemeler II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Türk öykücülüğünün gelişimini; klasik ve kuramsal inceleme yöntemleriyle birlikte değerlendirmektir
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği Türk öykücülüğünün gelişimini klasik ve kuramsal inceleme yöntemleriyle birlikte değerlendirmektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Türk Dili Dergisi Türk Öykücülüğü Özel Sayısı Ömer Lekesiz, Yeni Türk Edebiyatında Öykü Ramazan Korkmaz- Mutlu Deveci, Türk Edebiyatında Yeni Bir Tür Küçürek Öykü Jale Özata Dirlikyapan, Kabuğunu Kıran Hikaye Alpay Doğan Yıldız, Hikaye İncelemeleri Ed. Necati Tonga, Yaşayan Hikayemiz
Notlar
Türk Dili Dergisi Türk Öykücülüğü Özel Sayısı Ömer Lekesiz, Yeni Türk Edebiyatında Öykü Ramazan Korkmaz- Mutlu Deveci, Türk Edebiyatında Yeni Bir Tür Küçürek Öykü Jale Özata Dirlikyapan, Kabuğunu Kıran Hikaye Alpay Doğan Yıldız, Hikaye İncelemeleri Ed. Necati Tonga, Yaşayan Hikayemiz
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir edebi tür olarak öyküyü tanır. |
ÖÇ02 | Öykünün tarihi gelişimini açıklar. |
ÖÇ03 | Öykü türünün özelliklerini sıralar. |
ÖÇ04 | Türk öykücülüğünün gelişimini klasik inceleme yöntemleriyle birlikte değerlendirir. |
ÖÇ05 | Türk öykücülüğünün gelişimini kuramsal inceleme yöntemleriyle birlikte değerlendirir. |
ÖÇ06 | Türk öyküsünden analizler yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eski ve yeni metinleri değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin gelişimini destekler. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkoloji ile ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türk öykücülüğünde içerik sınıflandırmaları I | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Türk öykücülüğünde içerik sınıflandırmaları II | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Unutulmuş öykücüler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Türk öykücülüğünde yenilikler I | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Türk öykücülüğünde yenilikler II | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Türk öykücülüğünde yenilikler ve etkilenmeler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Yorumlar, değerlendirmeler I | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | 1950 Kuşağı Türk öykücülüğü | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Uygulama I (Metin inceleme I) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Uygulama II (Metin inceleme II) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Küçürek öykü üzerine değerlendirmeler I | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Küçürek öykü üzerine değerlendirmeler II | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Günümüz Türk öykücülüğü | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Yorumlar, değerlendirmeler II | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |