Genel Bilgi
Kod | TDE832 |
Ad | Tanzimattan Milli Edebiyata Metinlerle Şiir Kuramı II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi BEDRİ AYDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Fecr-i Ati dönemi metinleriyle şiir kuramı oluşturmak ve dönemin şiirini tanımaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği Fecr-i Ati döneminde şiir üzerine ileri sürülen görüşleri incelemek, metinler aracılığıyla şiir kuramını tanımaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kenan Akyüz, Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi Mehmet Fuat, Çağdaş Türk Şiiri Antolojisi Hasan Kolcu, Türk Edebiyatında Hece Aruz Tartışmaları. H. Mehmet Doğan, Yüzyılın Türk Şiiri (1900-2000), 3.cilt Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri I. İsmail Çetişli, Metin Tahlillerine Giriş 1Şiir İnci Enginün, Tanzimat'tan Cumhuriyete Yeni Türk Edebiyatı
Notlar
Kenan Akyüz, Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi Mehmet Fuat, Çağdaş Türk Şiiri Antolojisi Hasan Kolcu, Türk Edebiyatında Hece Aruz Tartışmaları. H. Mehmet Doğan, Yüzyılın Türk Şiiri (1900-2000), 3.cilt Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri I. İsmail Çetişli, Metin Tahlillerine Giriş 1Şiir İnci Enginün, Tanzimat'tan Cumhuriyete Yeni Türk Edebiyatı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fecr-i Ati dönemi şiirini tanır. |
ÖÇ02 | Fecr-i Ati şiirini açıklar. |
ÖÇ03 | Fecr-i Ati'nin özelliklerini sıralar. |
ÖÇ04 | Fecr-i Ati'nin özelliklerini açıklar. |
ÖÇ05 | Fecr-i Ati şiirinden örnekler sunar. |
ÖÇ06 | Fecr-i Ati şiirinden analizler yapar. |
ÖÇ07 | Metinler aracılığıyla şiir kuramını tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eski ve yeni metinleri değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin gelişimini destekler. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkoloji ile ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tevfik Fikret, Dil ve Edebiyat yazıları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Lisan-ı Şiir | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Cenap Şehabettin, Şiir Nedir Tabiata Karşı Şair | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Ali Ekrem, Şiirimiz I | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Ali Ekrem, Şiirimiz II | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Cenap Şehabettin, Sembolizm I | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Cenap Şehabettin, Sembolizm II | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hece Aruz Tartışmaları I | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Hece Aruz Tartışmaları II | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Hecenin gelişimi ve aruzun yerini alması I | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Hecenin gelişimi ve aruzun yerini alması II | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Beş Hececiler ve şiir | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yahya Kemal ve şiir | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Uygulama (Genel Değerlendirme) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |