Genel Bilgi
Kod | ME257 |
Ad | Strength Of Materials I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NAKİ TÜTÜNCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NAKİ TÜTÜNCÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel mukavemet kavramları ve uygulamaları
Dersin İçeriği
Temel Mukavemet Prensiplerinin uygulanması: Gerilme, Gerinim, Eksenel Yük, Eğime ve Burulma momentleri, Burulma ve Eğilme Analizleri, Mohr Dairesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Mechanics of Materials, F. P. Beer and E. R. Johnston, Jr. McGraw-Hill Mechanics of Materials, R. C. Hibbeler, Prentice Hall.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel fizik kavramlarının mühendislik mukavemet analizine uygulanması |
ÖÇ02 | Basit yapı elemanlarını tanımak |
ÖÇ03 | Temel yapı elemanlarının mukavemet analizini ve tasarımını yapabilmek |
ÖÇ04 | Temel matematik kavramların uygulanması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Makine Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Makine Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Makine Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Makine Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Makine Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Makine Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Makine Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Makine Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Makine Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gerilme, gerilme türleri ve emniyet faktörü | Temel Fizik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Gerinme, eksenel deformasyon, termal deformasyon | Temel Fizik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hooke kanunu, Poisson oranı, kayma deformasyonu | Temel Fizik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Saint Venant prensibi, eksenel yük altında gerilme yığılması | Temel Fizik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Burulma | Temel Fizik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Mil tasarımı. Gerilme yığılması | Temel Fizik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Birinci alan momenti. Atalet momenti | Temel Fizik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Kesme kuvvetine Moment diyagramları | Temel Fizik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Kesme kuvvetine Moment diyagramları devamı | Temel Fizik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Basit eğilme | Temel Fizik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Simetrik kesitlerin eğilmesi | Temel Fizik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Eksantrik eksenel yük altında eğime | Temel Fizik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Gerilme transformasyonu. Düzlem gerilme için Mohr çemberi | Önceki konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Gerilme transformasyonu. Düzlem gerilme için Mohr çemberi (devam) | Önceki konular | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
15 | Akma kriterleri | Önceki konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Basınç Kapları | Önceki konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Basınç Kapları devamı | Önceki konular | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |