Genel Bilgi
Kod | ME254 |
Ad | Numerical Analysis |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ARİF ÖZBEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencileri temel mühendislik fiziği konularında bilgi ile donatarak çeşitli fizik problemlerini çözebilme kabiliyetini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Fortran programlama diline giriş, Fortranda bir programı çalıştırma ve düzenleme. Sabitler, değişkenler, tanımlamalar, durumlar. Seçmeli yapılar. Tekrarlı yapılar ve diziler. Fonksiyonlar. Göstergeler. Çok boyutlu diziler. Fortranda alt programlar. Örnek programlar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Steven Chapra, Raymond Canale, Mühendisler için Sayısal Yöntemler, 5. baskı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lineer cebirsel denklem sistemleri, Gauss Siedel metodu uygular |
ÖÇ02 | Optimizasyonu belirtir |
ÖÇ03 | Eğri uydurmayı açıklar |
ÖÇ04 | Sayısal türevi yapar |
ÖÇ05 | Adi diferansiyel denklemleri kavrar |
ÖÇ06 | Eşitliklerin köklerini farklı metotlar kullanarak bulabilir. |
ÖÇ07 | denklem takımı çözme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Makine Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Makine Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Makine Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Makine Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Makine Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Makine Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Makine Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Makine Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Makine Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş; hata çeşitleri ve tanımları | Ders Kitabı Bölüm 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
2 | Denklem köklerinin belirlenmesi | Ders Kitabı Bölüm 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
3 | Denklem köklerinin bulunması | Ders Kitabı Bölüm 9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
4 | Lineer cebirsel denklem sistemleri | Ders Kitabı Bölüm 9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
5 | Lineer cebirsel denklem sistemleri, LU ayrıştırma yöntemi | Ders Kitabı Bölüm 10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
6 | Lineer cebirsel denklem sistemleri, Gauss siedel method | Ders Kitabı Bölüm 11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
7 | Optimizasyon | Ders Kitabı Bölüm 13 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | doğrusal Eğri uydurma | Ders Kitabı Bölüm 17 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
10 | üstel Eğri uydurma | Ders Kitabı Bölüm 17 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
11 | Sayısal türev | Ders Kitabı Bölüm 21 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
12 | Sayısal integral | Ders Kitabı Bölüm 21 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
13 | Adi diferansiyel denklemler | Ders Kitabı Bölüm 25 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
14 | Kısmi diferansiyel denklemlerin açıklanması | Ders Kitabı Bölüm 29 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
15 | Kısmi diferansiyel denklemlerin çözümü | Ders Kitabı Bölüm 29 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |