Genel Bilgi
Kod | MES421 |
Ad | Computational Fluid Dynamics |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. GÖKTÜRK MEMDUH ÖZKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. GÖKTÜRK MEMDUH ÖZKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
ANSYS- Fluent paket programı kullanılarak akış analizi yapabilme kabiliyeti kazandırmak
Dersin İçeriği
Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği yöntemini kullanarak farklı akış problemleri için Navier-Stokes denkleminin çözülmesi, akış simülasyonlarnın elde edilmesi, sonuçların analizi ve doğrulanması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları Kitap: Fluid Mechanics: Fundamentals and Applications, Yunus A. Cengel, John M. Cimbala.
Notlar
Computational Fluid Dynamics: A Practical Approach, Jiyuan Tu, Guan-Heng Yeoh, Chaoqun Liu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sonlu hacimler yönteminin kavranması |
ÖÇ02 | Sonlu hacimler yöntemini kullanarak Navier-Stokes denklemlerinin çözümünü anlama |
ÖÇ03 | Belirli bir probleme yönelik akış hacmi oluşturabilme ve sınır şartlarının belirlenmesi |
ÖÇ04 | Belirlenen bir akış alanında ağ yapısının oluşturulması |
ÖÇ05 | Türbülans modellemenin kavranması ve farklı akış tipleri için uygulanması |
ÖÇ06 | HAD çözümü ile elde edilen verinin işlenmesi ve doğrulamanın sağlanması |
ÖÇ07 | Temel akışkanlar mekaniği problemleri için HAD çözümleri yapabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Makine Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Makine Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Makine Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Makine Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Makine Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Makine Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Makine Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Makine Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Makine Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiğine Giriş ve ANSYS-Fluent tanıtımı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sonlu Hacimler Yöntemi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Fluent ile Sonlu Hacimler Yöntemi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | ANSYS-Fluent'de iki boyutlu akış hacmi ve çözüm ağı oluşturma teknikleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | ANSYS-Fluent'de akış hacmi için çözüm yöntemleri ve uygulaması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
6 | Dairesel boru içerisindeki akışın modellenmesi ve farklı Reynolds sayılarında analizi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
7 | ANSYS-Fluent ile çözülen akış problemlerinde sonuçların analiz edilmesi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | - | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | ANSYS-Fluent'de üç boyutlu akış hacmi ağ oluşturma teknikleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | An application for 3D flow analysis | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
11 | Farklı Reynolds sayılarında silindir etrafındaki akış analizi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
12 | Farklı Reynolds sayılarında silindir etrafındaki akışın simüle edilmesi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
13 | Bir kanatçık üzerinde sıkıştırılabilir akış analizi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma, Anlatım |
14 | Bir kanatçık üzerinde yüksek hücum açılarında akış analizi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
15 | HAD ile çok fazlı akış analizi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,20 | ||
AKTS | 5 AKTS |