Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ PR. (İNGİLİZCE) | |
| Kod | MES421 |
| Ad | Computational Fluid Dynamics |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | İngilizce |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. GÖKTÜRK MEMDUH ÖZKAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. GÖKTÜRK MEMDUH ÖZKAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
ANSYS- Fluent paket programı kullanılarak akış analizi yapabilme kabiliyeti kazandırmak
Dersin İçeriği
Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği yöntemini kullanarak farklı akış problemleri için Navier-Stokes denkleminin çözülmesi, akış simülasyonlarnın elde edilmesi, sonuçların analizi ve doğrulanması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları Kitap: Fluid Mechanics: Fundamentals and Applications, Yunus A. Cengel, John M. Cimbala.
Notlar
Computational Fluid Dynamics: A Practical Approach, Jiyuan Tu, Guan-Heng Yeoh, Chaoqun Liu
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Sonlu hacimler yöntemini bilir. |
| ÖÇ02 | Belirli bir probleme yönelik akış hacmi oluşturabilir ve sınır şartlarını belirler. |
| ÖÇ03 | Belirlenen bir akış alanında ağ yapısını oluşturur. |
| ÖÇ04 | Farklı akış tipleri için uygun türbülans modelini kullanır. |
| ÖÇ05 | HAD çözümü ile elde edilen veriyi işler ve doğrulama yapar. |
| ÖÇ06 | Temel akışkanlar mekaniği problemleri için HAD çözümleri yapabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Makine Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 5 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Makine Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Makine Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Makine Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Makine Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Makine Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Makine Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Makine Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Makine Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiğine Giriş ve ANSYS-Fluent tanıtımı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Sonlu Hacimler Yöntemi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Fluent ile Sonlu Hacimler Yöntemi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | ANSYS-Fluent'de iki boyutlu akış hacmi ve çözüm ağı oluşturma teknikleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | ANSYS-Fluent'de akış hacmi için çözüm yöntemleri ve uygulaması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
| 6 | Dairesel boru içerisindeki akışın modellenmesi ve farklı Reynolds sayılarında analizi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
| 7 | ANSYS-Fluent ile çözülen akış problemlerinde sonuçların analiz edilmesi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
| 8 | Ara Sınav | - | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | ANSYS-Fluent'de üç boyutlu akış hacmi ağ oluşturma teknikleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 10 | An application for 3D flow analysis | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
| 11 | Farklı Reynolds sayılarında silindir etrafındaki akış analizi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 12 | Farklı Reynolds sayılarında silindir etrafındaki akışın simüle edilmesi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 13 | Bir kanatçık üzerinde sıkıştırılabilir akış analizi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma, Anlatım |
| 14 | Bir kanatçık üzerinde yüksek hücum açılarında akış analizi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 15 | HAD ile çok fazlı akış analizi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,20 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||