Genel Bilgi
Kod | MUV171 |
Ad | Mesleki Matematik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. NECLA ÖZTELLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. NECLA ÖZTELLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Muhasebe ile ilgili problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan matematiksel temel bilgileri vermek
Dersin İçeriği
Sayılar, Ondalıklı Sayılar,Üslü Sayılar, Köklü Çokluklar, Cebirsel ifadeler, Çarpanlara Ayırma, Denklemler , Oran ve Orantı, Olasılık
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1) BALCI, M., 1999. Genel Matematik. Balcı Yayınları, Cilt I, Ankara, 418s. 2) BOZYOKUŞ, H, ÇELİK, B., ÇELİK N., EZENTAŞ, R., ÖZDEN H. 2012. Mesleki Matematik, Dora Yayınları, Bursa, 306s. 3) AKDENİZ, F., DÖNMEZ, D., TEMİZYÜREK, A., AYDIN, E., YÜKSEL, G., KARAKUŞ, Y.,. 2003. Meslek Yüksekokulları İçin Temel Matematik. Çukurova Üniversitesi - Fen Edebiyat Fakültesi, Adana, 415s.
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İş yaşamında sıkça karşılaşılan temel matematiksel problemleri çözebilmek ve sayısal kararlarda değerleri muhakame etme alışkanlığı kazanmak |
ÖÇ02 | Sayılar, Ondalıklı Sayılar ile ilgili problemleri çözmeyi öğrenir. |
ÖÇ03 | Üslü Sayılar, Köklü Çokluklar ile ilgili problemleri çözmeyi öğrenir. |
ÖÇ04 | Cebirsel ifadeler, Çarpanlara Ayırma, Denklemler ile ilgili problemleri çözmeyi öğrenir. |
ÖÇ05 | Oran ve orantı, Olasılık ile ilgili problemleri çözmeyi öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler ile uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olur ve muhasebe mesleğinde temel kavramları kavradığını gösterir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olur ve bu konuda analiz yaparak, rapor halinde sunabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe fonksiyonları ve muhasebenin yönetimdeki önemi hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve borsa ile ilgili temel kavramları tanıyabilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ticari hayatta faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini açıklayabilir, ülke ekonomisi ve işletmeler açısından dış ticaretin önemini kavrayabilir ve ticari hayatta kullanılan belgeleri düzenleyebilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmeler içinde muhasebenin tanımı iyi yapılmış, muhasebe problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlar, toplar ve kaydetmeyi etkin bir biçimde yapabilir. Pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ya da düşünsel becerileri kullanarak mali ve hukuksal raporları hazırlama becerisini gösterir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finansal muhasebe bilgilerini öğrenir, finansal muhasebe ile ilgi dönem içi ve dönem sonu işlemlerini teorik ve pratik olarak uygulayabilir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin temel kavramlarını, amaçlarını ve çevreyle olan ilişkilerini, işletme fonksiyonlarını ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir ve iletişim bilgi ve becerilerini sağlayabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Hukuk Sistemini ve işletmenin tabi olduğu ticarî mevzuatı tanır, ticari hayatta kullanılan belgeleri tanıyıp kullanabilir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi ilke ve kavramlarına hâkim olur, Sosyal Güvenlik işlemlerini ve Vergi hesaplamalarını yapabilir, muhasebe belgelerini işleyip, beyanname düzenleyebilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maliyet ve Finans bilgilerini kavrar ve finansal tabloların analizini yapabilir, bilgisayar ortamında bu analizleri düzenleyebilir ve yorumlayabilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve ticari alanda hesaplama işlemlerini yapabilir. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe ile ilgili alanlarda bağımsız olarak öğrenmeyi gerçekleştirir ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe ortamında sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilir ve denetler. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her zaman bilgi alışverişi yaparak öğrenmeyi gerektiren durumları belirleyebilir ve böylece sürekli öğrenme bilinci kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel ve Mesleki Yabancı dil bilgisine sahip olur, gündelik ve mesleki alanda Türkçeyi etkin kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebe ortamında Bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, internet teknolojileri, ofis, bilgisayarlı muhasebe yazılımlarını kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili uygulamalı çalışmalarda arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplarla iletişime açık olur ve takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sayılar ve Ondalıklı Sayılar-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sayılar ve Ondalıklı Sayılar-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Üslü Sayılar, Köklü Çokluklar ile ilgili problemler-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Üslü Sayılar, Köklü Çokluklar ile ilgili problemler-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Cebirsel ifadeler, Çarpanlara Ayırma problemleri-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Cebirsel ifadeler, Çarpanlara Ayırma problemleri-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Cebirsel ifadeler, Çarpanlara Ayırma problemleri-III | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Konunun ders notlarından çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Denklemler ile ilgili problemler-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Denklemler ile ilgili problemler-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Oran ve orantı problemleri-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Oran ve orantı problemleri-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Olasılık problemleri-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Olasılık problemleri-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Olasılık problemleri-III | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |