Genel Bilgi
Kod | PZR159 |
Ad | Yönetim ve Organizasyon |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SELİM SOYÇELİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SELİM SOYÇELİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İşletme bilimi ile ilgili temel kavramları öğrencilere aktarmak ve organizasyon yönetimi öğrenimi için bir altyapı oluşturmaktır.
Dersin İçeriği
Yönetimle İlgili temel kavramlar, Yönetimle ilgili geliştirilen ilk temel teoriler, sistem teorisi, durumsallık teorisi, çağdaş yönetim teorileri,motivasyon, liderlik ve iletişim, güç ve politika
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Yönetim ve Organizasyon, M. Şerif ŞİMŞEK, SEÇKİN YAYINCILIK
Notlar
ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yönetim kavramlarını tanımlayabilir |
ÖÇ02 | Yönetim esaslarını tanımlayabilir |
ÖÇ03 | Yönetim biliminin gelişimini açıklayabilir |
ÖÇ04 | Yönetim teorilerini açıklayabilir |
ÖÇ05 | Rasyonel karar verme sürecini açıklayabilir |
ÖÇ06 | Yönetimin fonksiyonlarını ve süreçlerini tanımlar ve açıklar |
ÖÇ07 | Örgütlerde grupları tanımlar |
ÖÇ08 | Örgütlerde takımları tanımlar |
ÖÇ09 | Örgütsel değişimi ve örgütlerde çatışmayı açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında güncel bilgiler ile desteklenmiş temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, pazarlamaya ait herhangi bir sorunu temel düzeyde analiz eder, yorumlar, sorgulayabilir, eleştirebilir ve çözüm arama yetisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu olduğu personelin gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama konusunda edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirebilir, eksikliklerini belirleyebilme ve bu eksiklikleri karşılayabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı, sözlü ve görsel iletişim yoluyla aktarabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama alanındaki bilgileri izleyebilir, meslektaşları ve kendi uyruğundan olmayan kişilerle iletişim kurabilmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı ile birlikte internet teknolojileri, ofis yazılımlarını temel düzeyde kullanabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanında herhangi bir verinin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Yönetim Kavramı ve Esasları | Kaynaklar kitaplardan konuyu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yönetim Biliminin Gelişimi ve Örgüt Teorileri | Kaynaklar kitaplardan konuyu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | İşletmelerde Karar Verme Süreci | Kaynaklar kitaplardan konuyu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
4 | Örgütsel Planlama: Örgütsel Amaçların Belirlenmesi ve Planların Geliştirilmesi | Kaynaklar kitaplardan konuyu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Örgütleme: Tanım ve İlkeler | Kaynaklar kitaplardan konuyu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Örgütleme: Organizasyon Yapısı ve Tasarımı | Kaynaklar kitaplardan konuyu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Yöneticilik ve İletişim | Kaynaklar kitaplardan konuyu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Kaynaklar kitaplardan konuyu inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yöneticilik ve Liderlik | Kaynaklar kitaplardan konuyu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
10 | Yöneticilik ve Motivasyon | Kaynaklar kitaplardan konuyu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Örgütlerde Gruplar ve Takımlar | Kaynaklar kitaplardan konuyu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Örgütlerde Çatışma ve Yönetimi | Kaynaklar kitaplardan konuyu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Örgütsel Kontrol Süreci ve Örgütsel Etkililik | Kaynaklar kitaplardan konuyu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Örgütsel Değişim | Kaynaklar kitaplardan konuyu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Örgütsel Değişim detayları | Kaynaklar kitaplardan konuyu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynaklar kitaplardan konuyu inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynaklar kitaplardan konuyu inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |