Genel Bilgi
Kod | PZR163 |
Ad | Ofis Programları-I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SADIK EREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SADIK EREN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayar sistemleri, İnternet ve yaygın kullanılan servisler hakkında temel bilgiler verilerek işletim sistemi (Windows) ve ofis uygulama programlarının (MS Word, MS PowerPoint) temel seviyede kullanım becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar, donanım birimleri ve yazılım türleri, işletim sistemi kullanımı, kelime işlemci programı (MS Word) ve sunum programı (MS PowerPoint) kullanımı.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Osman Gürkan, Microsoft Office 2010, İstanbul 2010.
Notlar
https://odtuzem.metu.edu.tr/tr/system/files/word2010_baslangic.pdf
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kelime işlemci (MS Word) programını mesleği ile ilgili konularda kullanabilir. |
ÖÇ02 | MS Word sayfalarını istediği gibi biçimlendirebilir. |
ÖÇ03 | Sunu (MS PowerPoint) programını mesleği ile ilgili konularda kullanabilir. |
ÖÇ04 | MS PowerPoint sayfalarını istediği gibi biçimlendirebilir. |
ÖÇ05 | MS Word ve MS PowerPoint programlarını kullanarak kendi alanıyla ilgili dokümanlar oluşturabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında güncel bilgiler ile desteklenmiş temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, pazarlamaya ait herhangi bir sorunu temel düzeyde analiz eder, yorumlar, sorgulayabilir, eleştirebilir ve çözüm arama yetisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu olduğu personelin gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama konusunda edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirebilir, eksikliklerini belirleyebilme ve bu eksiklikleri karşılayabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı, sözlü ve görsel iletişim yoluyla aktarabilir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama alanındaki bilgileri izleyebilir, meslektaşları ve kendi uyruğundan olmayan kişilerle iletişim kurabilmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı ile birlikte internet teknolojileri, ofis yazılımlarını temel düzeyde kullanabilir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanında herhangi bir verinin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgi ve iletişim teknolojileriyle ilgili temel kavramlar | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Bilgisayarın donanım birimleri | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | İşletim sistemi kullanımı | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Kelime işlemci programının (MS Word) kullanımı 1 | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Kelime işlemci programının (MS Word) kullanımı 2 | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Kelime işlemci programının (MS Word) kullanımı 3 | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Kelime işlemci programının (MS Word) kullanımı 4 | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Elektronik Sunu programının (MS PowerPoint) kullanımı 1 | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Elektronik Sunu programının (MS PowerPoint) kullanımı 2 | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Elektronik Sunu programının (MS PowerPoint) kullanımı 3 | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Elektronik Sunu programının (MS PowerPoint) kullanımı 4 | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Uygulama-I | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Uygulama-II | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Uygulama-III | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |