Genel Bilgi
Kod | PZR167 |
Ad | Ekonomi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SADIK EREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SADIK EREN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin, Ekonomi bilimi ile ilgili kavramları tanıması, mikro ekonomik birimlerin (birey ve firma) davranışlarını inceleyerek, mal ve hizmet piyasalarıyla, üretim faktörleri piyasasında fiyatın nasıl oluştuğunu, makro ekonominin teorik temellerini kavramasını, makro düzeydeki ekonomik yapıyı ve bu yapının işleyişini anlamasını,toplulaştırılmış ekonomik olaylarda ortaya çıkan sorunları ve çözüm yollarını analiz edebilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
İktisat Bilimini ve İktisat (Ekonomi) bilimi ile ilgili temel kavramlar, Ekonomik faaliyetin temel dinamikleri, Ekonominin örgütlenmesi ve Ekonomik Sistemler, Fiyat Teorisi içerisinde, Talep ve Arz düzeyinin oluşumu, Talep ve arz esnekliği kavramları ve çeşitleri, Fayda Teorisi çerçevesinde Tüketici Denge analizi, Maliyet Teorisi çerçevesinde firmanın maliyet türleri ve denge analizleri, Piyasada fiyatın oluşumu ve dengesi, piyasa türleri ve piyasa türlerine göre karlılık analizi, Üretim faktörleri ve üretim faktörleri piyasası, Milli Gelir ile ilgili kavramlar, Milli Gelir Hesaplama yöntemleri, Para ve para sistemleri, Enflasyon çeşitleri ve enflasyonla mücadele yöntemleri, İstihdam ve İşsizlik politikaları, ekonomik büyüme ve kalkınma, gelir dağılımı politikaları, Dış ticaret politikası ve ödemeler bilançosu, Türkiye Ekonomisi
Dersin Ön Koşulu
....
Kaynaklar
Tümay Ertek, M.Y.O İçin İktisada Giriş Ders Kitabı, İstanbul 2022.
Notlar
Emine Başar ve ark., Meslek Yüksek Okulları için Ekonomi, Nobel, 2010.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İktisat (Ekonomi) bilimi ile ilgili temel kavramları tanıma, ekonominin örgütlenmesini ve Ekonomik Sistemleri karşılaştırabilme |
ÖÇ02 | Fiyat Teorisi içerisinde, Talep ve Arz düzeyinin oluşumunu analiz edebilme, Talep ve arz esnekliği kavramlarını ve çeşitlerini öğrenebilme |
ÖÇ03 | Fayda Teorisi çerçevesinde Tüketici Denge analizini, Maliyet Teorisi çerçevesinde firmanın maliyet türlerini ve denge analizlerini yapabilme |
ÖÇ04 | Piyasada fiyat oluşumunu ve dengesini anlama, piyasa türlerini sınıflandırma ve piyasa türlerine göre karlılık analizi yapabilme |
ÖÇ05 | Üretim faktörleri ve üretim faktörleri piyasası analizlerini yapabilme |
ÖÇ06 | Milli Gelir ile ilgili kavramları tanıma, Milli Gelir Hesaplama yöntemlerini analiz edebilme |
ÖÇ07 | Para ve para sistemlerini öğrenebilme |
ÖÇ08 | Enflasyon, çeşitleri ve enflasyonla mücadele yöntemlerini kavrayabilme |
ÖÇ09 | İstihdam ve İşsizlik politikalarını öğrenebilme |
ÖÇ10 | Dış ticaret politikası ve ödemeler bilançosu ile ekonomik büyüme, kalkınma ve gelir dağılımı politikalarını analiz ederek, Türkiye ekonomisini değerlendirebilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında güncel bilgiler ile desteklenmiş temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, pazarlamaya ait herhangi bir sorunu temel düzeyde analiz eder, yorumlar, sorgulayabilir, eleştirebilir ve çözüm arama yetisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme yetkinliği kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu olduğu personelin gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama konusunda edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirebilir, eksikliklerini belirleyebilme ve bu eksiklikleri karşılayabilme yetkinliğine sahip olur. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış yetkinliğine sahip olur. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı, sözlü ve görsel iletişim yoluyla aktarabilir. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama alanındaki bilgileri izleyebilir, meslektaşları ve kendi uyruğundan olmayan kişilerle iletişim kurabilmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı ile birlikte internet teknolojileri, ofis yazılımlarını temel düzeyde kullanabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanında herhangi bir verinin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İktisat Bilimini ve İktisat (Ekonomi) bilimi ile ilgili temel kavramlar | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Ekonomik faaliyetin temel dinamikleri | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Ekonominin örgütlenmesi ve Ekonomik Sistemler | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Fiyat Teorisi içerisinde, Talep ve Arz düzeyinin oluşumu | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Talep ve arz esnekliği kavramları ve çeşitleri | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Fayda Teorisi, çerçevesinde Tüketici Denge analizi, Maliyet Teorisi, çerçevesinde firmanın maliyet türleri ve denge analizleri | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Piyasada fiyatın oluşumu ve dengesi, piyasa türleri ve piyasa türlerine göre karlılık analizi | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Üretim faktörleri ve üretim faktörleri piyasası | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
10 | Milli Gelir ile ilgili kavramlar, Milli Gelir Hesaplama yöntemleri | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
11 | Para ve para sistemleri | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
12 | Enflasyon, çeşitleri ve enflasyonla mücadele yöntemleri | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
13 | İstihdam ve İşsizlik politikaları, ekonomik büyüme ve kalkınma, gelir dağılımı politikaları | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
14 | Dış ticaret politikası ve ödemeler bilançosu, Türkiye Ekonomisi | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
15 | Ders Tekrarı | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |